رقص و آواز در صحن علنی شورای شهر گرگان / رئیس شورا عذرخواهی کرد + فیلم

فیلمی از جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان در شنبه شب منتشر شده که در آن روز گرگان با رقص و آواز برگزار شده است. رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از این اتفاق عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، ویدئویی از جلسه علنی روز گذشته شورای شهر گرگان منتشر شد که در آن میهمانانی برای گرامیداشت روز گرگان دعوت شده اند. یکی از این میهمانان شعری محلی را با لهجه گرگانی می‌خواند و در میانه میزهای اعضای شورای شهر می‌رقصد و روی میز ضرب می‌گیرد و اعضای شورا هم او را همراهی می‌کنند؛ برخی کمتر و برخی هم بیشتر.

این نوع برگزاری مراسم روز گرگان در شورای شهر حواشی به همراه داشته است؛ اولا اینکه در روزهای عزاداری سیدالشهدا (ع) که در آستانه روز شهادت حضرت رقیه (ع) هم قرار داریم، احساسات مردم را جریحه دار کرده است. ثانیا سوال دیگری اینجا مطرح می‌شود که آیا جلسه علنی جایگاه گرامیداشت روز گرگان به شیوه کوچه بازاری است؟

گرگان یکی از شهرهای تاریخی ایران است که میراث دار فرهنگ و تمدنی چند هزار ساله است و از اعضای شورای چنین شهری انتظار می‌رود برای بزرگداشت روز آن، میراث فولکلور این شهر را در کنار دیگر میراث‌های تمدنی آن گرامی بدارند. یا بهتر است بگوییم همین میراث فولکلور را با شیوه‌هایی بهتر ارج نهند.

با این حال، صفرعلی پایین محلی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در پیامی از مردم این شهرستان عذرخواهی کرده است.

او در این پیام ضمن عذرخواهی از مردم گفته که در تقویم رسمی کشور سالگرد شهادت حضرت رقیه (س) درج نشده است.

پایین محلی بیان کرده است: «اینجانب در دور چهارم شورا پیشنهاد دهنده تغییر روز گرگان از بیستم شهریور به ۵ آذر بوده ام و با اعتقاد کامل بر این نظر پافشاری هم می‌کنم».

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در توضیح اجرای این برنامه در جلسه علنی شورا گفته است: «با توجه به اینکه جلسه امشب بسیار سنگین بود و حضور جمع کثیری از جوانان ورزشکار و اعتراض آنان به عدم حمایت لازم ادوار سابق شورا از قهرمانان ورزشی غیربسکتبال و نگاه یک سویه اعضای ادوار به تیم بسکتبال موجب ناراحتی آن عزیزان شده بود، اینجانب با درخواست هنرمند گرگانی مبنی بر تغییر فضای جلسه مخالفت نورزیده و ایشان نیز اقدام به سرودن اشعاری به گویش گرگانی و در وصف گرگان کردند.»

او در ادامه اعلام کرده که به جبران این قصور و اشتباه سهوی، از سوی شورای اسلامی شهر گرگان مراسم عزاداری و مداحی امشب، ۲۱ شهریور برگزار می‌شود.

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 19928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رزمنده IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      الحمدلله چهره واقعی شون رو نشون می دند...