رییس جمهور اعلام کند که مسئولیت اقتصاد با چه کسی است؟/از پراکندگی نظرات آقایان نگرانم!

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تاثیرگذار بودن لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه در اقتصاد کشور نسبت به وضعیت اقتصادی ابراز نگرانی و از مصوبات و تصمیمات سران سه قوا انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛الیاس نادران در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: پاشنه آشیل دولت رئیسی اقتصاد است این‌که بزرگان اقتصاد را دور هم جمع کنیم پسندیده است اما مهم‌تر از آن هماهنگی اقتصادی داشتن است. جسارتا رئیس جمهور اعلام کند که مسئولیت اقتصاد کشور با چه کسی است هرچند که شفاها و تلویحا اعلام کرده‌اند.وی با مطرح کردن این پرسش که چه کسی راهبردهای اقتصادی را تعیین می‌کند، اظهار کرد: از پراکندگی نظرات آقایان و عدم تعیین مسئول حوزه اقتصادی نگرانم. همچنین اخبار خوبی از جلسات سران قوا و تصمیماتی که اتخاذ می‌شود به گوش نمی‌رسد. دور زدن نهادهای مسئول مثل قوه مقننه و تغییر در متن مصوبات قانونی سنت بدی است که از دولت‌های قبل به جا مانده است. از رئیس مجلس شورای اسلامی می‌خواهم که از جایگاه مجلس و اعتبار قانون اساسی دفاع کند.

نماینده مردم تهران در ادامه انتقاد از تصمیمات سران سه قوا گفت: اگر دولت محترم اصلاحیه و یا متمم بودجه می‌خواهد درخواست کند تا مجلس شورای اسلامی آن موضوع را بررسی کند و مردم را در جریان قرار دهد.

نادران در ادامه نطق خود با بیان این‌که سیاست‌های اعلامی دولت در سیاست‌های اعمالی تاثیر خواهد گذاشت، تصریح کرد: ما و مردم منتظریم تا مجموعه‌ کاملی از سیاست‌های پولی، مالی، ارزی و تولیدی را بشنویم. این پراکندگی‌ها و سردرگمی‌ها، آشفتگی را بر بازار حاکم خواهد کرد و بعد از یک دوره رکود موج تورمی دامن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از هیات رئیسه مجلس خواست تا یک دوره جلسات با همه مسئولان برگزار کند تا مجلس و دولت به جمع‌بندی واحد برسد.

وی با اشاره به نزدیک‌ بودن بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس اظهار کرد: مفاد و رویکردهای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و البته برنامه هفتم توسعه برهمه ابعاد اقتصاد کشور تاثیر خواهد گذاشت. جوهره اقتصاد مقاومتی برون‌زا بودن و برون‌گرا بودن آن است. پس باید اقتضائات آن را فراهم کرد.

نادران در پایان به ارتباط اقتصادی با کشورهای دیگر تاکید کرد و گفت: این موضوع از شعارهای دولت سیزدهم بوده است متاسفانه در اربعین امسال خلاف آن را شاهد بودیم از مسئولان می‌خواهم که از مردم به خاطر آسیب‌هایی که زائران دیدند، عذرخواهی کنند و شرایط تردد آسان کالا که تجار و زوار با عراق را فراهم کند. نگاه جامع و سیستمی به اقتصاد از ضروریات کشور است. نگاه جزیره‌ای باعث خواهد شد زیرساخت‌ها بیشترین آسیب را ببینند. آنچه که امروز در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد شروع دومینویی است که کسری بودجه را تشدید کرده و سقوط اقتصاد ملی و تورم لجام گسیخته را به دنبال خواهد داشت.

۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 21034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha