به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اورارد؛ استفاده از ایموجیها یا آنچه Emoji نامیده میشود، به دلیل توانایی آنها در بیان احساسات گوینده به شیوهای آسان و ساده، حتی با یک کلیک، در هر مکالمه متنی که از طریق اینترنت انجام میشود، امری ضروری محسوب میشود. اما شاید این سوال به ذهن شما خطور کرده باشد که چرا صورتهای ایموجی زرد هستند؟ اینکه چرا طراحان شکلک این رنگ را انتخاب کردند، چیزی است که در این خبر به آن اشاره شده است.
چرا برای ایموجیها رنگ زرد انتخاب شده است؟
اگر چه پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد، اما همه شرکتهای تولیدکننده شکلک در مورد رنگ به طرز عجیبی توافق کردند و برخی افراد پیشنهاداتی نیز داشتند که در ادامه به آنها اشاره شده است.
اولین نظریه نشان میدهد که doodles با رنگ زرد مرتبط هستند، بنابراین شرکتها از این رنگ استفاده کردند، زیرا تصویر ذهنی کاربران به این رنگ نزدیک است.
دلیل دوم انتخاب این رنگ این است که رنگ زرد به وضوح طرحها را نشان میدهد.
نظریه سوم که قویترین دلیل نیز است، این است که اولین ایموجی که هاروی راس پل در سال ۱۹۶۳ ایجاد کرد، زرد بود و از آن زمان، سازندگان ایموجی از این رنگ استفاده کردند.
گفتنی است که اولین ایموجی با هزینه ۴۵ دلاری طراحی شد و از آن زمان چهرههای ایموجی بسیار گستردهتر و امروزیتر شدند.
نظر شما