رسیدگی به «ربات جعل رسید بانکی» در اختیار بانک مرکزی نیست/ مشتریان از سرویس دریافت پیامک واریز استفاده کنند

معاون نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با پدیده خطر آفرین «ربات جعل رسید بانکی»، گفت: نکته مهمی که در این مورد باید مدنظر قرار گیرد این است که جنس تخلف انجام‌گرفته به‌گونه‌ای است که رسیدگی به آن در دایره اختیارات بانک مرکزی نیست و سایر نهادهای انتظامی به آن پرداخته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛سید یاسر میرحق‌جو در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با پدیده خطرآفرین «ربات جعل رسید بانکی» گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مسئولیت‌ها و اختیاراتش نسبت به موارد تقلب و تخلف در حوزه‌های مرتبط کاملاً هوشیار است و مراقبت‌های لازم را اعم از اقدامات پیشگیرانه، آگاهی‌رسانی و فنی انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: بانک مرکزی به‌محض اطلاع، مراتب را موردبررسی قرارداد و هماهنگی‌های لازم با سایر نهادهای مسئول در این زمینه به عمل آمد.

معاون نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: نکته مهمی که در این مورد باید مدنظر قرار گیرد این است که جنس تخلف انجام‌گرفته به‌گونه‌ای است که رسیدگی به آن در دایره اختیارات بانک مرکزی نیست و سایر نهادهای انتظامی به آن پرداخته‌اند.

میرحق‌جو گفت: باید توجه داشت که فعال‌سازی و استفاده از سرویس دریافت پیامک واریز به‌حساب و فعال‌سازی این خدمت توسط مشتریان شبکه بانکی و عدم اتکای صرف به رسید انتقال وجه و در کنار توجه ویژه هم‌وطنان به نصب نرم‌افزارهای پرداخت و بانکی از منابع معتبر می‌تواند در کاهش آسیب‌پذیری‌ها به‌طور قابل‌توجهی، مؤثر باشد.

اخیراً فیلمی در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که در آن به پدیده خطرآفرین «ربات جعل رسید بانکی» اشاره شده بود به طوری که طبق ادعای مطرح شده، این ربات قادر به جعل رسیدهای بانکی است.

۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 21985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha