به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از انگجت، سال گذشته دادگاه عالی در کالیفرنیا اعلام کرد اپل با عدم پرداخت به کارمندان برای مدت زمانی که آنها در صف جستجوی اجباری کیف و آیفون بودهاند، قانون را نقض کرده است.
اکنون اپل مجبور است ۳۰ میلیون دلار برای تسویه شکایت بپردازد و وکلای کارمندان از آنها خواستهاند تا این مبلغ را قبول کنند. لی شالوف وکیل شاکیان در بیانیه مربوط به تسویه شکایت نوشته است: «پس از ۸ سال دعوای قانونی این یک تسویه قابل توجه است».
کارمندان اپل در سال ۲۰۱۳ میلادی با ثبت شکایتی ادعا کردند در حالی که برای جستجوی کالاهای مسروقه و اسرار تجاری تحت جستجو قرار داشتند، هیچ پولی دریافت نکردند. آنها احساس میکردند طی این فرایند ۵ تا ۲۰ دقیقه تحت اختیار اپل هستند و باید برای این مدت زمان مبلغی دریافت کنند.
در مقابل اپل نیز ادعا میکرد کارمندان میتوانند کیفها یا آیفونهایشان را به سرکار نیاورند و از جستجو اجتناب کنند.
در دادگاه اولیه اپل برنده این شکایت شد. اما پرونده برای تجدیدنظر به دادگاه عالی ارسال شد. قضات رأی دادند کارمندان اپل هنگام انتظار برای جستجوی وسایلشان و همچنین جستجوی هنگام خروج از محل کار در اختیار اپل بودهاند. در مقابل این شرکت ادعا کرده بود همراه آوردن کیف به محل کار برای راحتی کارمندان است اما این شرکت معتقد است کارمندان لزوما به آیفونهایشان در محل کار نیازی ندارند.
البته شاکیان هنوز این تسویه را قبول نکردهاند. حدود ۱۲ هزار کارمند فعلی سابق اپل استور در کالیفرنیا این شکایت را ثبت کردهاند و احتمالاً حدود ۱۲۰۰ دلار غرامت دریافت میکنند.
نظر شما