به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، این رویداد اهمیت خاصی برای اپل دارد زیرا شرکت در تلاش است روند کاهشی فروش محصولاتش در جهان و به خصوص چین را معکوس کند و از سوی دیگر نقشه راه هوش مصنوعی را خود را نشان دهد.
اپل در کنفرانس توسعه دهندگان نرم افزار در ماه ژوئن مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی را تحت چتر Apple Intelligence اعلام کرد که شامل تغییراتی در دستیار هوش مصنوعی سیری و یکپارچه سازی با چت جی پی تی بود.
اما این ویژگی ها فقط در جدیدترین نسخه دستگاه های اپل و از اواخر سال جاری به تدریج عرضه می شوند.
اپل هم اکنون با فشار روزافزون رقبایی مانند سامسونگ و گوگل روبرو است که اخیرا قابلیت هوش مصنوعی را همراه دستگاه های گلکسی و پیکسل اعلام کرده اند. این شرکت هیچ جزییاتی درباره رویداد خود منتشر نکرده است. حال آنکه اپل به طور معمول در رویدادی که در پاییز برگزار می کند به معرفی آیفون ها و ساعت های هوشمند جدید می پردازد.
در سال های اخیر به دلیل ارتقای نامحسوس در مدل های جدید آیفون و همچنین افزایش رقابت از سوی موبایل های مبتنی بر سرویس عامل اندروید با قیمت های ارزان تر با کاهش فروش محصولاتش روبرو بوده است.
نظر شما