تلاش اپل برای حفظ سلطه خود بر تعمیرات دستگاه‌ها

ایالت اورگان لایحه‌ای برای حق تعمیر دستگاه‌ها توسط تعمیرکارها با قطعات طرف ثالث ارائه کرده که با مخالفت اپل روبرو شده است، زیرا سلطه شرکت بر بخش تعمیرات دستگاه‌ها را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از گیزموچاینا، در هشتم فوریه ۲۰۲۴ میلادی لایحه‌ای در ایالت اورگان آمریکا ارائه شد که عملکرد رایج رمزگذاری قطعات دستگاه ها توسط شرکت هایی مانند اپل را به چالش می کشد.

این لایحه از قوانین مشابه برخی دیگر از ایالت ها مانند کالیفرنیا متمایز است و طبق آن شرکت ها باید اسناد، ابزارها و قطعات مورد نیاز را برای تعمیرات فراهم کنند. همچنین این قانون شامل ممنوعیت رمزگذاری قطعاتی است که تعمیرات توسط طرف ثالث و استفاده از قطعات غیراورجینال را محدود می کند.

اپل یکی از پشتیبانان اصلی رمزگذاری قطعات به حساب می آید و به شدت با لایحه مذکور مخالفت کرده است. این شرکت مدعی است رمزگذاری قطعات سبب می شود تعمیرات دستگاه ها ساده تر شود و علاوه بر آن دستگاه ها و داده های خصوصی کاربران را ایمن نگه می دارد.

به گفته جان پری یکی از اعضای تیم طراحی امنیت اپل، این قانون تولیدکنندگان را مجبور می کند تا اجازه دهنده قطعاتی که از منابع ناشناس تهیه شده اند در دستگاه ها به کار روند و در نتیجه امنیت دستگاه ها به خطر می افتد.

طی جلسه استماع این لایحه، لحظه مهمی در شهادت ویدیویی تارا ویلر کارشناس امنیت سایبری وجود داشت. او موضع اپل درباره حفظ کنترل بر تعمیرات را برجسته کرد. این دیدگاه با ادعای وسیع تر اپل درباره لایحه مبنی بر آنکه با مجاز کردن خدمات تعمیر و استفاده از قطعات طرف ثالث ممکن است امنیت و یکپارچگی اکوسیستم دستگاه ها به خطر بیفتد، همخوانی دارد.

۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 52273
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha