اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در اراک/ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی می شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پیشنهاد ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری جهت خرید اتوبوس و به دنبال آن نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به عنوان یکی از اولویت‌های کاری مدیریت شهری مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اراک به اتفاق آرا به دوفوریت طرح خرید ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شهرداری اراک رأی مثبت دادیم و با اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان (۶۰ میلیارد تومان اجازه دریافت وام بانکی و ۱۰۰ میلیارد از محل عوارض آلایندگی) است، موافقت کردیم.

وی افزود: ما به لحاظ ناوگان حمل و نقل عمومی عقب ماندگی زیادی داریم که بنا داریم طی چهار سال این عقب ماندگی را جبران کنیم و تعداد اتوبوس‌ها را به حد قابل قبولی برسانیم. امیدواریم شهرداری در دوره جدید با اهتمامی که دارد غفلت‌ها و کم کاری‌های گذشته را جبران کند و با همان جدیتی که از شهردار محترم سراغ داریم هر چه زودتر خرید انجام شود تا مرهمی بر زخم کهنه و کاری آلودگی هوای اراک باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک خاطر نشان کرد: متأسفانه وضعیت کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها در یک دهه گذشته بسیار ناچیز بوده و حتی در بودجه جدید همان اوراق مشارکت را هم حذف کرده‌اند لذا امیدی به کمک‌های دولتی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم.

وی ادامه داد: در صحن علنی شورا اعلام کردم که مابقی عوارض آلایندگی نیز باید در حوزه زیست محیطی و در راستای کاهش آلودگی هوا از جمله حمل و نقل، ترافیک، فضای سبز و مسئله پساب شهری هزینه شود.

۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 23403

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha