استراحت کوتاه مدت؛ لازمه رشد بازار سرمایه

سهم های گروه خودرویی، سیمانی، تجهیزاتی و... نیز در هفته‌های آینده پتانسیل رشد دارد و به نظر می‌رسد اگر این گروه‌ها با فشار فروش هم مواجه شوند، به سبب تقاضای بازار، منفی ماندگاری نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ در بازار سرمایه امروز رنگ سرخ غالب است و ۴۰۵ نماد بازار، قرمز به تن کرده اند. شاخص کل بورس هم تا این لحظه از معاملات، افت بیش از ۱۵ هزار واحدی داشته است. به رغم شیب افزایشی نرخ ارز و خودرو و مسکن و سایر کالاها، به نظر می رسد بازار سرمایه دوباره در حال در جا زدن است!

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در این خصوص بیان کرد: این درجا زدن فی نفسه در ذات بازار سرمایه است و این بازار نباید همچون سال ۹۹ طوری رشد کند که افت های آن هم قابل جبران نباشد. بازار سرمایه در یکی دو هفته گذشته رشد خوبی داشته و اکثر نمادها رشد کرده اند. بنابراین یک استراحت مقطعی کوتاه مدت دور از انتظار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در چنین شرایطی سهامدارانی که با نگاه تحلیلی و سهامداری وارد بازار شده باشند و چسبندگی سهم داشته باشند، اقدام به فروش نکرده و این اصلاح شاخص را به عوامل بیرونی گره نخواهند زد. بررسی وضعیت بازار سرمایه در منفی های چند روز گذشته نشان می داد با وجود آنکه بسیاری از نمادهای بازار سرمایه منفی بود، اما در منفی ها هم خریدار وجود داشت. از اینجا به بعد احتمالا بازار سرمایه برای سرمایه‌گذارانی که نگاه ماندگارتری در این بازار دارند، جذاب‌تر خواهد بود و شاید نوسان گیری در بازار سرمایه فعلا جذاب نباشد.

وی افزود: در مجموع معتقدم نگرانی خاصی در مورد بازار سرمایه وجود ندارد و در شرایطی نیستیم که اخبار، تاثیر منفی روی روند این بازار داشته باشد.

جزایری در معرفی صنایع برتر برای سرمایه گذاری گفت: اگر اخبارسیاسی مثبتی به بازار سرمایه مخابره شود، نمادهای بنیادی بازار پتانسیل بیشتری برای رشد خواهند داشت. همچنین با توجه به وضعیت معاملات در روزهای گذشته به نظر می رسد نمادهای متوسط بازار هم استارت حرکت زده‌ و مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته اند. سهم های گروه خودرویی، سیمانی، تجهیزاتی و... نیز در هفته‌های آینده پتانسیل رشد دارد و به نظر می‌رسد اگر این گروه‌ها با فشار فروش هم مواجه شوند، به سبب تقاضای بازار، منفی ماندگاری نخواهند داشت.

این کارشناس بازارسرمایه در خاتمه در رابطه با تاثیر عرضه های اولیه در شرایط فعلی اظهار کرد: شاید چند عرضه اولیه بزرگ و متوالی اتفاق منفی و نگران کننده برای بازار سرمایه باشد و جو روانی این بازار را تحت تاثیر قرار دهد؛ اما در شرایط کنونی این بازار، عرضه اولیه (خصوصا عرضه اولیه نماد که مراسم معرفی آن هم انجام شده) اتفاق نگران کننده نیست و تأثیری بر بازار سرمایه نخواهد داشت؛ چرا که نقدینگی چندانی هم از این بازار خارج نخواهد کرد.

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 27107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha