به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارتنیوز، وزارت صنعت، معدن و تجارت چندی پیش طرحهای فروش خودروسازان دولتی و خصوصی را متوقف کرد و به سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان دستور داد که سامانه متمرکزی را برای عرضه محصولات آنها طراحی کرد.
بر همین اساس، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دومین دوره طرح فروش خود را از دیروز، ۲۵ تیر ۱۴۰۱ آغاز کرد.
آموزش تصویری ثبتنام در سامانه یکپارچه فروش خودرو
مرحله اول : به سایت sale.iranecar.com مراجعه کرده و در قسمت ثبت نام اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.
مرحله دوم : بعد از انتخاب دکمه ثبت نام شما به صفحه زیر هدایت می شود در گوشه بالا سمت چپ نام شما مشاهده می شود. در این مرحله در قسمت راست صفحه از بخش مشخصات کاربری ، “ویرایش مشخصات” را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.
مرحله سوم : پس از ذخیره اطلاعات به صفحه اول (خانه) بازگشته و خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنید. به منظور سهولت در انتخاب می توانید فیلتر های مورد نظر خود را در سمت راست صفحه اعمال کنید.
مرحله چهارم : پس از انتخاب خودرو، از بین بخشنامه های موجود در صفحه، بخشنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
مرحله پنجم : پس از انتخاب بخشنامه مورد نظر، در صفحه بعد نام خودرو و مشخصات شما نمایش داده می شود در صورت تایید اطلاعات ، درخواست خود را ثبت نمایید.
مرحله ششم : در این قسمت ثبت نام شما با موفقیت به پایان می رسد و کد رهگیری نمایش داده می شود.
شما می توانید با مراجعه به صفحه پروفایل خود در قسمت نتایج قرعه کشی اطلاعات خودرو ثبت نامی و وضعیت درخواست خود را مشاهده نمایید . همینطور در صورتی که قصد انصراف دارید می توانید ازین قسمت اقدام نمایید.
سوالات متداول
ممکن است ثبت نام کنندگان سوالاتی درباره کیفیت ثبت نام داشته باشند که در این بخش پاسخ سوالات متاول داده شده است.
الف) گزارش خطا
۱- برای گزارش خطا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، از کجا باید اقدام کنم؟
تماس با سامانه یکپارچه تخصیص خودرو: ۵۴۹۴۵-۰۲۱
(پاسخگویی: شنبه تا چهارشنبه از ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ - پنجشنبه از ۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ - به جز روزهای تعطیل روزهای فروش ویژه: تا پایان زمان فروش و یا ارسال ایمیل به آدرس: info@iranecar.com )
۲- چه مشکلاتی به خودروسازها مربوط میشود؟
قیمت روز خودرو، قیمت تمامشده خودرو، تحویل خودرو، ویرایش اطلاعات شخصی، تغییر رنگ خودرو، تغییر خودرو، انصراف از خرید، سود انصراف، مشکل در محاسبه سود مشارکت، ویرایش آدرس محل سکونت، گارانتی، سود تاخیر، تاریخ و زمان صدور دعوتنامه، منقضیشدن تاریخ دعوتنامه، مبلغ اعلامشده در دعوتنامه، صدور سند، پلاک خودرو، کارت طلایی، نقص فنی خودرو، انجام عملیات صلح، معاوضه خودروهای فرسوده
۳- چه مشکلاتی به بانکها مربوط میشود؟
خطاهای رخداده در درگاه پرداخت، پیگیری ناموفقبودن تراکنش و اطلاع از زمان وجه کسر شده روزهای فروش ویژه: تا پایان زمان فروش
ب) شرایط و امکانات خودرو
۴- زمان تحویل خودروها چه زمانی است؟
زمان تحویل خودرو بنا به بخشنامهها و شرایط فروش متغیر خواهد بود. کاربر در این خصوص میتواند با شماره پشتیبانی هر یک از شرکتهای خودروسازی تماس حاصل کند. شمارههای پشتیبانی مربوطه در انتهای صفحه اول سامانه یکپارچه تخصیص خودرو درج شده است.
۵- چه خودروهایی و با چه قیمتها و چه شرایطی اعلام شده یا اعلام میشود؟
با توجه به شرایط اعلامشده توسط گروههای خودروسازی، این اطلاعات در صفحه اول سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بهروزرسانی شده و متقاضیان با مراجعه به این قسمت میتوانند این اطلاعات را کسب کنند. در خصوص قیمت خودروها نیز در صورتی که اطلاعات مربوط به قیمت خودروها در سامانه یکپارچه تخصیص وجود نداشته باشد، متقاضی میتواند با شمارههای پشتیبانی گروههای خودروسازی تماس بگیرد.
۶- مشخصات فنی خودرو چیست؟
برخی از اطلاعات مورد نیاز در صفحه اول سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وجود دارد. همچنین، کاربر میتواند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایتهای گروههای خودروسازی مراجعه کرده یا با شمارههای پشتیبانی آنها تماس بگیرد.
۷- رنگ خودرو چه زمانی انتخاب می شود؟
بعد از قرعهکشی (پس از برنده شدن)، کاربر میتواند در مرحله پرداخت اقدام به انتخاب رنگ خودرو کند.
۸- آیا خودروی ثبت نام شده دارای بیمه است؟
کلیه خودروهای تولیدی پس از صدور فاکتور و تخصیص به مشتری، دارای بیمهنامه شخص ثالث هستند.
ج) ثبتنام و شرایط آن
۹- آدرس سایت ثبت نام چیست ؟
۱۰- چگونه باید ثبت نام کنیم؟
هر زمان که گروههای خودروسازی شرایط ثبتنام را اعلام کنند، لیست خودروهای قابل انتخاب جهت ثبتنام روی سایت نمایش داده میشود. متقاضی با انتخاب خودرو و بخشنامه مورد نظر در صفحه اول سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و تکمیل فرم ثبتنام، در قرعهکشی گروه خودروسازی مربوطه شرکت داده میشود (ثبتنام میشود).
۱۱- آیا با دارا بودن پلاک موتور، میتوان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبتنام کرد؟
بله، پلاک موتور، عمومی، تاکسی و تراکتور در شرایط فروش امکان ثبتنام دارند.
۱۲- اگر از بازار آزاد، خودرو خریداری کرده باشیم، آیا میتوانیم در برنامه فروش شرکت کنیم؟
خیر، در شرایط فروش که در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ذکر شده، عنوان شده است که دارا بودن پلاک فعال، مانع از شرکت در قرعهکشی خواهد شد.
۱۳- اگر ثبتنام کنیم و برنده شویم، آیا میتوانیم در نوبتهای بعدی ثبتنام کنیم؟
خیر، در صورت برندهشدن، چه واریز وجه انجام شود و چه واریز انجام نشود، امکان شرکت در قرعهکشی بعد وجود نخواهد داشت.
۱۴- اگر در برنامه فروش خودروسازی که اخیرا ثبتنام کردهایم، برنده نشده باشیم، آیا میتوانیم در برنامه فروش خودروسازی دیگری ثبتنام کنیم؟
بله
۱۵- ثبت نام تا چه زمانی ادامه دارد؟
با توجه به شرایط اعلامشده توسط خودروسازیها، این اطلاعات در صفحه اول سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بهروزرسانی شده و متقاضیان با مراجعه به این قسمت، میتوانند از اینگونه اطلاعات، مطلع شوند.
۱۶- امکان تغییر مشخصات هویتی در چه مرحلهای وجود دارد؟
برای «بعضی» از مشخصات هویتی، امکان ویرایش وجود دارد. فقط برای کدملی و شماره موبایل، قابلیت ویرایش وجود ندارد.
۱۷- میخواهم خودرو انتخاب کنم اما سامانه پیغام «شما در چند ماه گذشته خرید داشتهاید» را نمایش میدهد. علت چیست؟
در صورتی که در چند ماه گذشته، خرید خودرو از شرکتهای خودروسازی نداشتهاید، لطفا با شماره پشتیبانی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به شماره۰۲۱-۵۴۹۴۵تماس بگیرید.
۱۸- می خواهم خودرو انتخاب کنم با پیغام "قبلا این خودرو را انتخاب کرده اید" مواجه می شوم. راهکار چیست؟
در صورتی که خودرو انتخاب نکرده باشید و یا در زمان مربوطه، انصراف داده باشید، لطفا با شماره پشتیبانی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به شماره۰۲۱-۵۴۹۴۵تماس بگیرید.
د) کد رهگیری
۱۹- مدت اعتبار کد رهگیری تا چه زمانیست؟
مدت اعتبار کد رهگیری تا پایان زمان اعلامشده برای هر مرحله است. کد رهگیری در مرحله پرداخت اصلی، معتبر خواهد بود.
۲۰- درخواست ارسال مجدد کد رهگیری دارم. چگونه میتوانم پیگیری کنم؟
در پنل کاربری، امکان مشاهده کد رهگیری وجود دارد.
۲۱- در حال حاضر، مبلغی پرداخت نکردهام، و سیستم فقط کد رهگیری داده است. آیا ثبتنام شدهام؟
بله، در مرحله آخر ثبتنام در صورتی که کد رهگیری به مشتریان نمایش داده شود، به منزله ثبتنام موفق و حضور در قرعهکشی است.
و) شرایط تغییر خودروی انتخابشده و انصراف
۲۲- من فقط ثبتنام کردم ولی خودرویی انتخاب نکردم، میتوانم انصراف دهم؟
شما تا زمانی که خودرو انتخاب نکردهاید، در قرعه کشی شرکت داده نمیشوید. بنابراین، نیازی به انصراف یا حذف رکورد وجود ندارد.
۲۳- من ثبتنام کردهام، اما قصد کنسل کردن (یا تغییر خودرو) دارم. برای این کار چه اقدامی باید انجام دهم؟
در صورتی که زمان ثبتنام خودرو تمام نشده باشد، با مراجعه به سوابق خرید و گزینه «لیست ثبتنامها و پرداختها» میتوانید خودررو خود را حذف کنید (و بعد از آن خودروی دیگری را انتخاب کنید).
۲۴- آیا پس از عملیات، امکان تغییر بخشنامه وجود دارد؟
بله، تا پایان زمان اعلامشده برای ثبتنام، امکان انصراف یا تغییر بخشنامه وجود دارد.
۲۵- آیا امکان تغییر مدل یا رنگ خودرو پس از تایید وجود دارد؟
بله، تا پایان زمان اعلامشده برای ثبتنام، امکان انصراف یا تغییر بخشنامه وجود دارد. اما برای تغییر رنگ، در خصوص انتخابشدن شما در مرحله قرعهکشی امکانپذیر است.
ه) نتیجه قرعهکشی
۲۶- ثبتنام کردهام و نمیدانم نتایج چه زمانی اعلام میشود؟
این گونه اطلاعات در صفحه اول سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وجود داشته و متقاضیان با مراجعه به این صفحه، میتوانند اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.
۲۷- من در قرعهکشی این نوبت برنده نشدم، مرحله بعدی چه زمانی است؟
لطفا اطلاعیههای سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را دنبال کنید. به محض اطلاعرسانی از گروههای خودروسازی، در صفحه اول اعلام خواهد شد.
۲۸- در صورت ثبتنام و برندهشدن در قرعهکشی و عدم واریز وجه، محدودیتی برای من اعمال میشود؟
در صورت ثبتنام و برندهشدن در قرعهکشی و عدم واریز وجه، کاربر تا ۲ دوره نمیتواند در طرحهای فروش بعدی شرکت کند.
نظر شما