یک نابینا به‌عنوان مشاور در وزارت ارتباطات منصوب شد

همزمان با روز عصای سفید و در پی قول وزیر ارتباطات برای دسترس پذیر شدن اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربری برای نابینایان، یک نخبه نابینا به‌عنوان مشاور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همزمان با روز جهانی نابینایان که به‌ روز عصای سفید معروف شده است و با هدف پیگیری دسترس‌پذیر کردن نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی برای نابینایان، سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر سلیمانی را به‌عنوان مشاور منصوب کرد.

این انتصاب نویدبخش شرایط بهتری برای نابینایان کشور است تا در آینده نزدیک بتوانند به نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی همچون نقشه‌خوان‌ها، تاکسی‌های اینترنتی، سامانه های دریافت و پرداخت و سایر اپلیکیشن‌هایی که این روزها زندگی را برای بسیاری از مردم تسهیل کرده است دسترسی راحت تری داشته باشند.

پیش‌ از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم قول داده بود دسترس پذیر شدن برنامه‌های پرکاربرد ایرانی برای نابینایان را پیگیری کند. 

محمد جواد آذری جهرمی چند هفته پیش با انتشار تصویری در صفحه شخصی اینستاگرامش، از ملاقات خود با یک نخبه نابینا نوشت: «بهش قول دادم درخواستش را برای دسترس پذیر کردن اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی پیگیری کنم و از سازمان فناوری خواستم تا همین چند هفته  دیگه، که روز جهانی عصای سفید می‌رسه، پیگیری کنه و تمام برنامه‌های پرکاربرد ایرانی برای نابینایان عزیز قابل‌استفاده بشن. از بچه‌های اکوسیستم استارت‌آپی هم میخوام تو این کار همت کنند تا بتونیم ظرف همین چند هفته یه کار خوب براشون انجام بدیم.»

حالا با انتصاب «امیر سلیمانی» همان نخبه‌ای که وزیر از او نام برده بود به‌عنوان مشاور در وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات، گام بلندی برای عملی شدن قول وزیر ارتباطات به نابینایان کشور برداشته ‌شده است.

۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 3128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha