بحران کرونا دومین ثروتمند جهان را پول‌دارتر کرد

برنارد آرنو به رتبه دوم ثروتمندترین افراد جهان صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بلومبرگ، هرچند که صنعت کالاهای لوکس یکی از بیشترین زیان‌ها را از محل شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان متحمل شده اما به دنبال بازگشت بخش بزرگی از اقتصاد چین و هنگ‌کنگ به حالت عادی که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرفی کالاهای لوکس جهان به شمار می‌رود، ارزش نماد بسیاری از برندهای لوکس در هفته‌های اخیر صعودی زیادی داشته است.

با افزایش سودآوری شرکت تیفانی در سه‌ماهه سوم امسال که یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ لویی ویتون است، سهام این برند لوکس بار دیگر با استقبال بالای سرمایه‌گذاران مواجه شده است تا جایی ثروت برنارد آرنو، ثروتمندترین فرد فرانسه و اروپا که سهام‌دار اصلی و مدیرعامل برند لویی ویتون است تنها در یک هفته  ۸.۳ میلیارد دلار افزایش یافت. با این حال برنارد آرنو با ۱۲۲.۱ میلیارد دلار ثروت در رده دوم ثروتمندان جهان قرار دارد و جف بزوس با ۱۹۲.۴ میلیارد دلار ثروت در صدر رتبه‌بندی میلیاردرهای جهان قرار دارد.  

از ماه ژانویه تاکنون ثروت برنارد آرنو به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار نرسیده بود اما از زمان آغاز بحران کرونا، کاهش شدید تقاضای کالای لوکس به کسب‌وکار این میلیاردر ۷۱ ساله فرانسوی خسارت زیادی زده بود.  

ثروتمندترین زن اروپا نیز در این مدت یک فرانسوی بوده است: فرانسوا بنه کوق- سهام‌دار اصلی و مدیرعامل برند آرایشی-بهداشتی اوریال با ۶۷.۴ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین زن در فرانسه و اروپا و چهاردهمین فرد ثروتمند جهان است.  

لوئی ویتون یک هلدینگ بزرگ فعال در عرصه مد و لباس است که ۷۵ زیرمجموعه بزرگ از جمله " کریستین دیور" را تحت مالکیت خود دارد.

لوئی ویتون در سال ۱۸۵۴ توسط فردی به همین نام در پاریس آغاز به کار کرد و به تولید پوشاک، کتاب، ساعت و جواهر مشغول است. مقر اصلی این برند در شهر پاریس فرانسه قرار دارد.

۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 3304
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha