شاخص کل بورس ۱۸ هزار واحد تقویت شد/ سایه ابهام قیمت گذاری خودرو در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه، ۰.۸۷ درصد تقویت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار ایبِنا، شاخص کل بازار بورس امروز ۱۸ هزار واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون و ۱۳۷ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد تقویت شد.
شاخص هم وزن نیز ۱۳ هزار واحد رشد کرد و در کانال ۶۵۱ هزار و ۸۷ واحدی تقویت شد.در این بازار ۸۸۱ هزار معامله به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.
در این روز به ترتیب نمادهای فارس، میدکو، پارس، ومعادن و همراه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل تقویت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد عرضه اولیه نماد شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد پی پاد بودیم.


از ابتدای سال جاری شاهد تقویت بازار سهام بوده ایم و پیش بینی می‌شود که این رشد همچنان ادامه خواهد یافت.


امروز معامله گران بازار سهام با تردید کار خود را آغاز کردند و شاخص کل بورس در ابتدای معاملات قرمز پوش شد، اما در ادامه بازهم خریداران قدرتمندتر ظاهر شده و فروشنده‌ها را پشیمان کردند تا آخر هفته خوبی برای بازار ثبت شود.


اخبار گروه خودرو در این آخر هفته یکی از مهم‌ترین رویدادهای موثر در بازار است، اما در این آخر هفته نیز همچنان ابهامات قیمت گذاری خودرو ادامه داشت. شاید به همین دلیل بود که بازار در شروع معاملات اندکی عقب کشید.

شاخص کل بورس ۱۸ هزار واحد تقویت شد/ سایه ابهام قیمت گذاری خودرو در اخرین روز معاملاتی هفته

۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 41062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha