مالیات بر ارزش افزوده این کالاها کم شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه‌ای که منجر به کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی از جمله دارو می‌شود موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را بررسی کرده و با ۱۸۳ رای موافق کلیات این لایحه را به تصویب رساندند.

محمدمهدی مفتح ضمن ارائه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه پیرامون لایحه دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: براساس این لایحه در سال ۱۴۰۲ نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای داروهای ضروری و تجهیزات مصرفی پزشکی که در داخل تولید ندارند، گندم، برنج، حبوبات، انواع روغن خام، گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: با تصویب این لایحه و الحاق این بند به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مالیات بر ارزش افزوده مواد مصرفی مورد نیاز مردم به یک درصد کاهش پیدا می‌کند. به دنبال آن قیمت تمام شده کالاها پایین آمده و برای مصرف‌کننده قیمت کاهش می‌یابد. در شرایط اقتصادی کنونی تا حدودی تصویب این لایحه می‌تواند به مردم کمک کند تا در کالاهای پرمصرف شاهد کاهش قیمت باشیم. کم کردن هزینه‌های زندگی مردم یک هدف مورد توجه در این لایحه است. انتظار می‌رود صحن مجلس شورای اسلامی به این لایحه رای بالا بدهد. در نهایت نمایندگان با کلیات این لایحه موافقت کردند.

۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 44130

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha