عرضه گوشت قرمز در خرداد ماه، ۱۲ درصد افت کرد

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۱۲ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی حکایت از وضعیت نا به سامان این بازار داشته به طوری که هر فروشنده قیمت‌های سلیقه‌ای بر بازار گوشت تحمیل کرده است.

مصادف شدن این ایام با اعیاد قربان و غدیر خم سبب شد تا تقاضا در بازار گوشت قرمز بالا برود. پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه نرخ گذاری را دچار اختلال کرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده مرکز آمار ایران عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. خرداد امسال ٤٦ هزار تن گوشت قرمز به بازار تحویل شد.

وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ۱۴۰۲ در مجموع ۴۶ هزار و ۸۶ تن بود که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۳ هزار و ۶۵۹ تن، ۵۱.۳۴ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۸ هزار و ۶۹۳ تن، بز و بزغاله با ۲ هزار و ۸۶۷ تن و سایر انواع دام با ٨٦٧ تن، به‌ترتیب ۴۰.۵۶، ۶.۲۲ و ۱.۸۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

عرضه گوشت قرمز در خرداد امسال ۱۲ درصد کاهش داشت

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۱۲ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در خرداد ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ١٩ درصد، برای بز و بزغاله ١٣ درصد، برای گاو و گوساله ٥ درصد، برای گاومیش و بچه گاومیش ١٠ درصد کاهش و برای شتر و بچه‌شتر ١٦ درصد افزایش داشته است.

عرضه گوشت قرمز در خرداد امسال ۱۲ درصد کاهش داشت

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (اردیبهشت) در حدود ٥ درصد افزایش داشته است. ‌

۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 45204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha