شهدا الگوهای زنده نسل جوان هستند / خاطره‌های شهدا باید با زبان هنر زنده نگه داشته شود

جمعی از خانواده‌های شهدا صبح امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های معظم شهدا به این شرح است:

خاطره‌های شهدا باید با زبان هنر زنده نگه داشته شود

من یک خطابی بکنم به کسانی که اهل هنرند، اهل رسانه‌اند، اهل نگارشند، قلم به دستند، شاعرند، نقاشند، هنرمندند. این خاطره‌ها را با زبان هنر بایستی نگه دارند. البته کارهای خوبی در این سال‌های آخر اتفاق افتاده است، انجام گرفته است، خوب است این کتاب‌ها و بعضی از فیلم‌ها، بعضی از کارهای هنری که انجام گرفته با ارزش است باید سپاسگزاری کنیم اما نسبت به آن‌چه که باید اتفاق بیفتد کم است ما تعداد شهدای‌مان زیادند هر کدام از این‌ها یک دنیایی هستند، هر کدام از اینها موضوع یک کار هنری با ارزشند، یا موضوع کار چند کار هنری؛ می‌شود فیلم ساخت، می‌شود کتاب نوشت، می‌شود نقاشی کرد درباره‌ این‌ها، این‌ها را معرفی کرد به نسل جوان. این وظیفه‌ ماست. شما همسران شهید، پدر شهید، مادر شهید، اگر مراجعه کردند و خواستند که شما مصاحبه کنید امتناع نکنید.

از لحاظ ارزشگذاریِ نظام ارزشیِ اسلامی، خانواده‌ شهدا یعنی پدر، مادر، همسر در رتبه‌ بسیار بالایی قرار دارند. فضیلت این‌ها از فضیلت دیگر مؤمنین و مؤمنات و این‌ها بیشتر است.

شهدا الگوهای زنده نسل جوان هستند

این‌ها همه الگویند. جوان احتیاج به الگو دارد. این‌ها الگوهای زنده‌ کشور ما و جوان‌های ما محسوب می‌شوند. یاد این‌ها باید زنده بماند. چه کسی یاد این‌ها را می‌تواند زنده نگه دارد؟ پدران، مادران، آن‌هایی که این‌ها را بزرگ کردند، آن همسری که مدتی با این‌ها زندگی کرده. رفتارهای اینها، پایبندیهای این‌ها، دلبستگی‌های دینی‌شان، دلبستگی‌های اجتماعی‌شان، دلبستگی‌های عاطفی‌شان، این‌ها را شرح بدهند. این‌ها همه درس است. همه‌ آنچه که در خاطره‌ شماها از شهیدان‌تان وجود دارد، این‌ها همه درس است، این‌ها باید گفته بشود، این‌ها باید منتشر بشود، این‌ها باید مورد استفاده‌ی نسل جوان کشور قرار بگیرد.

۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 44131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha