رهبر انقلاب: سپاه بزرگ‌ترین سازمان ضد تروریستی دنیاست | مراقب باشیم در شناخت دشمن اشتباه نکنیم

رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین سازمان ضد تروریستی در همه‌ دنیاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد اعضای مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز پنجشنبه ۲۶ مردادماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.بخشی هایی از محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

یکی از بخش‌های مهم فعالیت دشمن مخدوش کردن چهره سپاه است

یکی از بخش های مهم فعالیت دشمن، مخدوش کردن چهره سپاه است. مخدوش کردن چهره بسیج است؛ چرا؟ چون سپاه جذاب است، بسیج جذاب است. این جذابیت آن‌ها را نگران و سراسیمه می‌کند. مجبورند با خبر و شایعه دروغ و انواع و اقسام حیله‌ها و شگردها چهره سپاه را مخدوش کنند. می‌خواهند این الگوگیری و یادگیری‌ها و یارگیری‌ها وجود نداشته باشد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین سازمان ضدّ تروریستی در همه‌ی دنیاست

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری فرمودند: تشکیل سپاه در ابتدای انقلاب یک پدیده‌ منحصر به فرد در بین انقلاب‌های بزرگ تاریخ بود. در انقلاب‌های بزرگی مثل انقلاب فرانسه، انقلاب شوروی بلشویکی، گروه‌هایی پیدا شدند در اوایل انقلاب و به‌عنوان طرفداری از انقلاب سر بلند کردند، اقداماتی کردند لکن سپاه مطلقاً قابل مقایسه‌ با آن گروه‌ها و آن جمعیت‌ها نبود. آن‌ها ویرانگر بودند، خودسر بودند، بی‌انضباط بودند، بدون پایبندی به مبانی و اصول بودند. سپاه نه، سپاه از اول، از اول تشکیل،‌ زیر نظر مرکزیت انقلاب تشکیل شد.

در همه جای کشور حضور داشت اما مرکزیت به معنای واقعی کلمه فرماندهی می‌کرد. از اول تشکیل سپاه افراد سپاه و عناصر سپاه برخوردار بودند از ارزشهای دین و انقلاب مثل ایثار، مثل فداکاری، مثل حضور جهادی دائمی، شبانه‌روزی، مثل اطاعت و تسلیم در مقابل امام بزرگوار، مطلقاً غیر از این دیده نشد ما از اول ناظر و حاضر بودیم.

در طول تاریخ کشور تا آنجایی که بنده اطلاع دارم نمی‌شناسیم هیچ مجموعه‌ نظامی را که تا این حد برخوردار باشند از سلامت معنوی و اخلاقی و سیاسی.

سپاه، این پدیده‌ی بی‌نظیر استثنایی متوقف نشد؛ یعنی اینجور نبود که یک حرکتی را شروع کنند یک رشدی بکنند بعد متوقف بشوند نه،‌ این تا امروز ادامه پیدا کرده به طوری که ما با گذشت حدود چهار دهه یک کانون عظیم و کاملاً مجهز دفاعی و نظامی را داریم، بزرگ‌ترین سازمان ضدّ تروریستی دنیا را داریم. امروز سپاه بزرگ‌ترین سازمان ضدّ تروریستی در همه‌ی دنیاست. یک سازمان مجهّز نظامی است. یک سازمان کارآمد و مستقلی است که کارهایی می‌تواند انجام دهد که خیلی از ارتش‌های بزرگ دنیا نمی‌توانند انجام دهند.

باید مراقب باشیم در شناخت دشمن اشتباه نکنیم

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران فرمودند: یکی از گرفتاری‌هایی که گاهی ما به آن مبتلا شدیم و باید مراقب باشیم به آن مبتلا نشویم این است که در شناخت دشمن اشتباه نکنیم. گاهی اوقات انسان در شناخت دشمن اشتباه می‌کند. امام رضوان‌الله‌علیه با آن «چشم بصیرت» - یعنی واقعا هیچ تعبیری بهتر از این در مقابل آن فرد نمی‌توان گفت؛ بصیرت به معنای واقعی کلمه که نفوذ پیدا می‌کرد در لایه‌های پنهان و چیزهایی را می‌دید- گفت هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.

همه مسئولان کشور موظفند کار جهادی و شبانه‌روزی کنند

رهبر انقلاب، خطاب به همه مسئولان کشور فرمودند: همه مسئولان کشور موظفند کار جهادی و شبانه‌روزی کنند و خستگی نشناسند. وظیفه امروز ما، کمک کردن به مردم به خصوص به طبقات ضعیف است.

انتقاد همراه با اعتماد

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار فرماندهان سپاه فرمودند: اعتماد باید وجود داشته باشد، نمیگویم انتقاد نباشد؛ انتقاد همراه با اعتماد.

می‌خواهند انتقاد کنند اشکال ندارد اما اعتماد داشته باشند. مسئولین دارند با اخلاص، با علاقمندی، با شوق، با توکل به خدا، با همه توان کار می‌کنند. اعتماد بشود به آن‌ها، انتقاد هم اگر لازم بود بشود. من مخالفتی با انتقاد ندارم. اگر این راه را دنبال کردیم، و به حمدالله تا امروز دنبال شده و بعد از این هم به فضل و توفیق الهی دنبال خواهد شد، پیروزی بر دشمن قطعی است.

سپاه در بخش های مختلف کنار مردم است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: یک بخش دیگر در مورد عملکرد، مسئله‌ سازندگی‌های سپاه است. در حوزه‌های گوناگون، این فصل درخشانی است. در امور زیربنایی سپاه حرف اول را دارد می‌زند. کمتر دستگاهی را ما داریم که در مسائل زیربنایی کشور، راه‌ها، بزرگراه‌ها، سدها، پالایشگاه‌ها و امثال این‌ها توانسته باشد به قدر سپاه این مقدار کار را با هزینه‌های کمتر از معمول، با سرعت بیشتر از معمول انجام بدهد. این یک فصل افتخار ‌آفرین بسیار مهمی است.

یک فصل دیگر مسئله‌ خدمات عمومی سپاه است. سپاه در بخش‌های مختلف در کنار مردم قرار گرفت. در بخش سلامت، که بسیار مهم است، سپاه توانست کارهای بزرگ انجام بدهد. در حوادث طبیعی و بلیاتی مثل زلزله و سیل و کرونا و امثال این‌ها کمک‌های اساسی کرد. رفع محرومیت؛ یکی از بخش‌هایی که همچنان ناشناخته است. کارهایی گسترده‌ای انجام گرفته.

پاسداری از خود، یک سرفصل مهم سپاه است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: یک سرفصل مهم در مورد سپاه مسئله‌ پاسداری است از خود. همه‌ انسان‌ها در معرض لغزشند، همه‌ سازمان‌ها در معرض لغزشند. همه‌ی رؤسا، همه‌ی مدیران، همه‌ی رهبران، همه‌ی فرماندهان، همه‌ ماها، همه‌ ماها. در معرضیم پس نیازمندیم به خودحفاظتی. پاسداری از خویش در فرهنگ قرآنی اسمش تقواست.

هر انسانی در درون شخصیت خودش یک ضعفی دارد. گاهی غافلیم از این‌ها، یک‌جا یک موقعیتی بوجود می‌آید این بروز پیدا می‌کند، ما را مغلوب خودش می‌کند اگر مبارزه نکنیم ما را مغلوب خودش می‌کند، ما را زمین می‌زند باید پاسداری کنیم از خودمان. ارزش‌های سپاه، برجستگی‌های سپاه خیلی ارزشمندند از این‌ها باید حراست کرد، مسئولان رتبه‌های مختلف سپاه موظفند در این زمینه‌ها فعال باشند.

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 46093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha