صعود والیبال ایران به فینال آسیا/ اژدهای زرد در آشیانه دُرناها شکست! + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل چین به فینال قهرمانی آسیا صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،تیم‌های ملی والیبال ایران و چین جمعه، سوم شهریور دیدار نیمه‌نهایی قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا را برگزار کردند که با پیروزی تیم ملی ایران به پایان رسید.

فیلم خلاصه بازی را ببینید

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی سه بر صفر (۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۳ ) به فینال مسابقات صعود کرد و شنبه، چهارم شهریور در دیدار پایانی به مصاف ژاپن می‌رود.

سالن غدیر ارومیه که بین اهالی این شهر به دورنالاریوواسی به معنی آشیانه دُرناها معروف است، مملو از تماشاگر بود و با تشویق تیم ملی ایران، تماشاگران کار را برای چین سخت کرده بودند.

ترکیب تیم ملی ایران: محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، محمدطاهر وادی، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد ولی‌ازده و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: بهروز عطایی

ست اول: ۲۵ بر ۲۰ ایران

رقابت در این ست پایاپای بود و تیم‌ها امتیاز به امتیاز پیش می‌رفتند تا اینکه با اسپک اسماعیل‌نژاد و دفاع محمد موسوی ایران ۲۰ بر ۱۷ پیش افتاد. در ادامه هم این برتری حفظ شد و ست اول با پیروزی ۲۵ بر ۲۰ ایران به پایان رسید.

ست دوم: ۲۵ بر ۲۳ ایران

ایران که با حمایت هواداران انگیزه زیادی برای پیروزی داشت، ست دوم هم تیم برتر میدان بود. وقتی بازیکنان ایران امتیاز ۸ را گرفتند برای وقت استراحت فنی بیرون رفتند و اطلاع نداشتند که چین درخواست ویدئوچک داده، به همین دلیل زمانی که داور خواست دوباره به زمین برگردند، کادر فنی و بازیکنان ایران اعتراض کردند اما داور خواست تا زمان پایان ویدئو چک چین باید در زمین بمانند. رقابت نزدیک ایران و چین در این ست با پیروزی ۲۵ بر ۲۳ ایران تمام شد.

ست سوم: ۲۵ بر ۲۳ ایران

تبم‌ها در آغاز این ست هم رقابت نزدیکی داشتند. بازیکنان ایران چند بار فرصت داشتند جلو بیفتند اما چند سرویس را خراب کردند و در ادامه هم چین ۸ بر ۶ پیش افتاد. زمانی که ایران ۱۴ بر ۱۱ عقب بود، محمد ولی‌زاده با پاس سرعتی وادی امتیاز کسب کرد و در ادامه هم با تک دفاعی که انجام داد بار دیگر امتیاز گرفت. در ادامه هم میثم صالحی امتیاز گرفت و بازی در امتیاز ۱۴ مساوی شد.

با سرویس خوب وادی، دریافت چین دچار مشکل شد و ایران ۲۳ بر ۲۱ جلو افتاد.

با آبشار قدرتی عبادی پور، سالن منفجر شد و ایران ۲۴ بر ۲۲ پیش افتاد.

در حالی که تمام تماشاگران ایستاده سوت می‌زدند صابر کاظمی کار را تمام کرد و ایران ست سوم را هم ۲۵ بر ۲۳ برد.

با این برد، فردا شب ایران و ژاپن بازی فینال را برگزار می کنند.

قبل از شروع مسابقه در حالی که بازیکنان دو تیم مشغول گرم کردن بودند، تماشاگران همه بازیکنان و اعضای کادر را تک به تک تشویق کردند.

۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: 46328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha