فوتسال رکورد فوتبال را زد / مالدیو ۱۸تایی شد + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدارش در مقدماتی جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۱۸ بر ۲ مالدیو را شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تیم ملی فوتسال ایران در ورزشگاه سالن بیشکک آره‌نا قرقیزستان به مصاف مالدیو رفت و توانست با نتیجه ۱۸ بر ۲ این تیم را شکست دهد و این مسابقات را با پیروزی شروع کند.

ایران ۱۸ - مالدیو ۲

گل‌ها: سالار آقاپور، امیرحسین داودی (۲ بار)، سعید احمدعباسی (۶ گل)، مهدی کریمی، حسین طیبی (۴گل)، محمدحسین درخشانی و بهروز عظیمی (۲ گل) و ثمین مخند (گل به خودی) برای ایران، علی حفیظ (۲ بار) برای مالدیو.

نیمه نخست

تیم ملی بازی را هجومی آغاز کرد و توانست خیلی زود توسط آقاپور به گل برسد. دقایقی بعد امیرحسین داودی گل دوم را وارد دروازه مالدیو کرد و سعید احمدعباسی روی ماحصل یک کار تیمی توانست گل سوم را به ثمر برساند. در ادامه واکنش‌های دروازه‌بان مالدیو مانع باز شدن دروازه این تیم تا دقیقه ۱۰ نیمه نخست شد. سرانجام در دقیقه ۱۲ این نیمه، مهدی کریمی روی پاس سالار آقاپور گل چهارم را به ثمر رساند. سه دقیقه بعد حسین طیبی با چرخشی زیبا روی پاس احمدعباسی پنجمین گل شاگردان شمسایی را به ثمر رساند. ثانیه‌هایی بعد امیرحسین داودی گل ششم ایران و گل دوم خودش را به ثمر رساند.

در دقیقه ۱۷ نیمه اول، احمدعباسی می‌توانست دروازه مالدیو را برای بار هفتم باز کند اما تیر دروازه مانع این اتفاق شد. برخلاف جریان بازی و تنها در حالی که ۲ دقیقه به پایان بازی مانده بود، مالدیو یکی از گل‌های خورده را توسط علی حفیظ جبران کرد. در پایان تلاش‌های ایران برای زدن گل هفتم کافی نبود و درخشش دروازه‌بان مالدیو مانع این اتفاق شد تا این نیمه با پیروزی ۶ بر یک شاگردان شمسایی خاتمه پیدا کند.

نیمه دوم

همانند انتظار ایران بازی را خیلی هجومی‌تر از نیمه نخست شروع کرد و در سه دقیقه ابتدایی ۲ بار توسط حسین طیبی به گل رسید تا کاپیتان تیم ملی خیلی زود هت‌تریکش را کامل کند. ثانیه‌هایی بعد شماره ۹ تیم ملی یعنی سعید احمدعباسی با چرخشی زیبا گل دوم خود و گل نهم ایران را به ثمر رساند. در دقیقه هفتم نیمه دوم روی جرکت زیبای آقاپور، احمدعباسی گل دهم را به ثمر رساند تا او هم مثل طیبی در این دیدار هت‌تریک کرده باشد. ثانیه‌هایی بعد و باز هم روی پاس سالار آقاپور، شاگردان شمسایی به گل رسیدند و این بار نوبت محمدحسین درخشانی بود که نامش را در لیست گلزنان وارد کند. یک دقیقه بعد گل دوازدهم هم به ثمر رسید و بهروز عظیمی گلزن این گل بود.

در دقیقه ۱۰ نیمه دوم روی پاس آقاپور، مدافع مالدیو به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و چند ثانیه بعد بهروز عظیمی گل چهاردهم ایران را به ثمر رساند. در فاصله ۸ دقیقه به پایان بازی مالدیو موفق شد دومین گلش را برابر شاگردان وحید شمسایی به ثمر برساند و توسط علی شیاح به گل برسد. گلزنی‌های ایران در این بازی ادامه داشت و در دقیقه ۱۳ نیمه دوم، سعید احمدعباسی چهارمین گل خود و پانزدهمین گل ایران را به ثمر رساند. شاگردان شمسایی در این دیدار سیری‌ناپذیر بودند و گل شانزدهم را توسط سعید احمد عباسی به ثمر رسید. زیباترین گل ایران در فاصله ۵ دقیقه تا پایان بازی به ثمر رسید و سعید احمدعباسی با برگردانی استثنایی گل ششم خود و هفدهم ایران را به ثمر رساند.

مهدی کریمی در فاصله ۴ دقیقه تا پایان تیر دروازه مالدیو را برای چندمین بار لرزاند. مجتبی پارساپور نیز شانسش را برای گل زدن امتحان کرد اما شوت محکم او را تیر دروازه برگشت داد. در فاصله یک دقیقه مانده به پایان بازی حسین طیبی روی کار تیمی روی ضربه ایستگاهی توانست برای هجدهمین بار دروازه مالدیو را باز کند تا شاگردان شمسایی با نتیجه ۱۸ بر ۲ در اولین دیدار خود برنده از سالن خارج شوند.

تیم ملی فوتسال ایران در مقدماتی جام ملت‌های آسیا فردا به مصاف قرقیزستان می‌رود و دوشنبه نیز با لبنان مصاف خواهد کرد.

۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
کد خبر: 47792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha