کاخ سفید: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

-کاخ سفید جمعه شب هرگونه ادعا درباره درگیری با ایران را رد کرد و گفت: به دنبال درگیری با تهران نیستیم و عملیات اخیر ما در سوریه جدا از آنچه میان اسرائیل و حماس در حال رخ دادن است، صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شبکه الجزیره، سخنگوی کاخ سفید یکبار دیگر بر حمایت خود از اسرائیل تأکید کرد و گفت: توانایی‌ها و مهمات مورد نیاز تل‌آویو در اختیار آن قرار خواهد گرفت.

وی بدون اشاره به حمایت بی‌بدیل واشنگتن از تل آویو مدعی شد که به حمایت از تلاش‌های بشردوستانه ادامه می‌دهد، درعین حال از ورود ۱۰ محموله کمک امروز به غزه خبر داد اما گفت که تعداد بیشتری کمک مورد نیاز است.

کاخ سفید با بیان این که "نیازمند تضمین برای ورود سوخت بیشتر به غزه هستیم، ادامه داد:ما همچنان برای آزادی گروگان‌های در غزه کار می‌کنیم.

وی درباره عملیات نظامی آمریکا در سوریه نیز گفت که هدف از این کار برهم زدن و جلوگیری از حملات آینده [توسط شبه نظامیان مسلح] است.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: ما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که به هر گونه حمله در زمان و مکان انتخابی خود پاسخ دهیم.

وی افزود: ما در انجام اقدامات بیشتر برای دفاع از نیروهای خود تردید نخواهیم کرد، در عین حال که از آتش‌بس بشردوستانه که اجازه آزادی گروگان‌ها را می‌دهد حمایت می‌کنیم و اسرائیل باید از این موضوع حمایت کند و در این زمینه با آن رایزنی می‌کنیم.

پیش از این نیز سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خبر داد که این کشور به دنبال درگیری با ایران نیست و ارسال امکانات نظامی برای آمادگی ایالات متحده و بازداشتن تمام طرف‌هایی صورت می گیرد که به دنبال تشدید جنگ در منطقه باشند.

۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 48479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha