میانگین قیمت مسکن در تهران چقدر شد؟ + جدول قیمت مناطق

متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان‌ماه امسال نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش و حجم معاملات ۱۴.۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آمارهای جدید بانک مرکزی از تغییرات قیمت مسکن در تهران نشان می‌دهد: در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳.۶ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴.۷ درصد افزایش و ۵۵.۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین در این ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۷۵۷.۷ میلیون ریال بود که حاکی از کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به ماه قبل و افزایش ۶۲.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

بر اساس این گزارش حجم معاملات در این ماه نسبت به ماه قبل به میزان ۱۴.۸٪ افزایش پیدا کرده است. رشد مثبت حجم معاملات در کنار کاهش قیمت مسکن که در ادامه روند کاهشی این مولفه از تیرماه امسال بوده است، نشانه برقراری آرامش نسبی در بازار معاملات مسکن شهر تهران طی ماه‌های اخیر است.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در آبان ماه امسال در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۸.۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

ضمن اینکه توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق تهران در آبان ماه امسال حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۴.۷ درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۱۰، ۲ و ۴ به ترتیب با سهم‌های ۹.۲، ۸.۲ و ۷.۵ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بررسی‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد، در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده معادل ۱۳۵۷.۴ میلیون ریال به منطقه ۳ و کمترین آن با ۳۵۰.۱ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

جدول قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

شاخص اجاره در تهران چه تغییری کرد؟

گفتنی است، در ماه مورد بررسی، رشد شاخص کرایه مسکن استیجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه قبل به ترتیب معادل ۲ و ۳ درصد بوده است.

رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در آبان ماه امسال در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵۱.۶ و ۵۷.۷ درصد است.

۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 49547
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha