شاخ و شانه کشیدن عبدولی برای محمد بنا / او کار شاقی نکرده است

ملی پوش سابق کشتی فرنگی ایران، بار دیگر شدیدا از محمد بنا انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سعید عبدولی بعد از قهرمانی تیم گروه ملی فولاد در لیگ برتر کشتی فرنگی درباره اولین تجربه مربیگری خود، گفت: بعد از چند سال دوری از کشتی، بازگشتم مصادف شد با به دست گرفتن یک تیم در استان خوزستان که خدا را شکر توانستیم ۲۲-۲۳ کشتی‌گیر خوزستانی که در سطح تیم ملی مطرح هستند را استخدام کنیم. ما کارهای استخدامی‌شان را انجام دادیم که بدون مشکل به کشتی‌شان ادامه دهند و تا زمانی که در تیم ملی هستند حقوق‌شان را دریافت کرده و از مزایای شرکت بهره‌مند شوند تا بعدا ان‌شاءالله در پست‌های مدیریتی و ورزشی بتوانند مشغول به کار شوند.

مربیگری در لیگ اصلا خوب نیست

وی حضور در لیگ برتر را تجربه سختی دانست و گفت: این اولین تجربه مربیگری‌ام بود، واقعا سخت بود و سعی می‌کنم دیگر تکرار نشود و در حیطه مربیگری لیگ و کشتی اصلا نباشم ولی اگر خواستم به کشتی کمک کنم فقط در تیم ملی باشد. واقعا لیگ برای مربیگری اصلا خوب نیست.

عضو سابق تیم ملی فرنگی در پاسخ به این سوال که اگر از او خواسته شود که به تیم ملی کمک کند، قبول کند: من فقط دیگر قصد مربیگری در لیگ را ندارم و اگر برای تیم ملی از من استفاده شود به روی جفت چشمانم، همه تلاشم را برای مملکتم خواهم کرد.

اگر بنا یک کشتی‌گیر ساخت، آن‌وقت بگویید

عبدولی درباره سختی‌های کار محمد بنا در جایگاه سرمربیگری تیم ملی که سال‌ها تداوم داشت، گفت: محمد بنا که در لیگ مربیگری نکرده، کشتی‌گیر حاضر و آماده که مربی شهرستان زجرش را کشیده را تحویل گرفته، کار شاقی نکرده که! الان شهریار زندگی می‌کند اگر یک کشتی‌گیر را خودش به عنوان قهرمان استان تحویل داد بعد به به و چه چه بکنید! ما هم اینجا در شهرستان برایش دست می‌زنیم.

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو درباره اینکه چرا انتقاداتش از محمد بنا تمامی ندارد؟ گفت: با بنده خدا که من کاری ندارم. خدا باید دلش را با او صاف کند که این همه ظلم به این جوانان کرده است. اصلا من کاری ندارم، تا زمانی که تیم ملی بودم خودتان هم می‌دانید تنها کشتی‌گیری که تمام مسابقات انتخابی تیم ملی را شرکت کرد و اگر هم شرکت نکرد به اسم تیم ملی در جام یادگار امام حضورداشت و با رقبای مستقیمش کشتی گرفت، سعید عبدولی بود. هیچ کسی منتی سر من ندارد که بگوید سعید عبدولی را بدون انتخابی بردیم. همان سال ۲۰۱۷ که در مسابقات هفت‌تیر دیسکالیفه شدم، تا دو ماه بعد از آن چهار کشتی با رقبای تازه نفس پشت سر هم گذاشتند که اگر به هرکدام‌شان می‌باختم از گردونه مسابقات کنار می‌رفتم. ببینید با چه سختی‌هایی برای من انتخابی می‌گذاشتند و من از آنها سربلند بیرون می‌آمدم. امروز منت مردم سر من هست، منت فدراسیون، کارمندان فدراسیون، کارکنان خانه کشتی سر من هست اما منت هیچ مربی‌ای سر من نیست.

وی در ادامه درباره شانس برادرش علیرضا برای رسیدن به دوبنده وزن ۷۷ کیلوگرم تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خاطرنشان کرد: علیرضا با این کشتی‌ که با محمدرضا مختاری در فینال لیگ گرفت خیلی امیدوارم کرد. اشتباهاتی داشت که اگر مرتکب نمی شد می‌توانست کشتی را ببرد. مختاری و علیرضا کشتی خوبی گرفتند، من رضایت کاملی از کشتی علیرضا دارم. بعد از جوانان جهان در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده بود و باید در این مبارزه شرکت می‌کرد که تلنگری به او بخورد و به خودش بیاید که تفاوت مسابقات جوانان و بزرگسالان جهان را متوجه شود.

عملکرد فرنگی بهتر از آزاد بود

عبدولی درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی بلگراد خاطرنشان کرد: کشتی فرنگی از آزاد نتیجه بهتری گرفت. کار بچه‎ها خیلی خوب بود و می‌تواند خیلی بهتر هم باشد. الان تیم ملی از پتانسیل خوبی برخوردار است، کشتی‌گیران خوبی داریم که با برنامه‌ریزی و درست کار کردن و بتوانند از مربیان آنها در شهرستان هم حتی شده برای یک اردو استفاده کنند که دل کشتی‌گیر قرص شود. در این صورت قول می‌دهم می‌توانند نتیجه خوبی بگیرند.

دو مدال المپیک سهمیه خوزستان است

دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک درباره پیش‌بینی خود از نتیجه تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک، گفت: نتیجه خوبی می‌گیریم. حداقل ۲ مدال المپیک سهم خوزستان است.

سعید عبدولی در واکنش به اینکه حقش در المپیک مدال طلا بود که به آن نرسید، تاکید کرد: از ما که گذشت. ان‌شاءالله برادران و پسرهایم بتوانند نتیجه بگیرند. پسرم قهرمان خردسالان کشور شده است.

۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 49664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha