قیمت بیت کوین در ایران رکورد زد؛ یک قدم تا ۲ میلیارد تومان

قیمت بیت کوین فاصله ای با دو میلیارد تومان ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به دنبال تداوم روند صعودی قیمت بیت کوین طی هفته‌های گذشته، ارزش این ارز دیجیتال در بازارهای داخلی، دیروز در بالاترین سطح به ۱٬۹۹۷٬۷۷۳٬۷۹۵ تومان رسید. داده‌های سرویس قیمت ارزدیجیتال نشان می‌دهد این رقم رکورد تاریخی بیت کوین در ایران است.

رکورد قبلی دقیقاً دو سال پیش و در ۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۸ آبان ۱۴۰۰) به ثبت رسیده بود. در آن زمان هر واحد بیت کوین حدود ۶۸٬۶۶۴ دلار، معادل ۱٬۹۷۶٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان با دلار ۲۸٬۷۷۸ تومانی معامله می‌شد.

از آن زمان تاکنون، با جهش نرخ دلار در کشور و همین طور شروع روند بازیابی بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال در ایران رکوردی تاریخی جدیدی به ثبت رسانده است، آن هم در شرایطی که ارزش بیت کوین در بازارهای جهانی روز گذشته در بالاترین سطح ۳۹٬۷۱۷ دلار بود که با اوج تاریخی خود فاصله قابل‌توجهی دارد.

اکنون می‌توان گفت اگر شخصی در اوج دلاری و همین طور ریالی مربوط به سال ۲۰۲۱ اقدام به خرید بیت کوین کرده و تاکنون دارایی خود را نقد نکرده باشد، اکنون از نظر ریالی در سود است.

قیمت بیت کوین در ایران رکورد زد؛ یک قدم تا ۲میلیارد تومان

تغییرات قیمت بیت کوین در برابر تومان طی ۷ روز گذشته.

با وجود جهش روزهای اخیر بیت کوین، این ارز دیجیتال در بازارهای داخلی همچنان زیر ۲میلیارد تومان معامله می‌شود؛ هرچند عبور این ارز دیجیتال از مرز ۲میلیارد تومان اصلاً دور از ذهن نیست و با رشدی حدوداً ۰.۵درصدی از قیمت لحظه نگارش این گزارش (۱٬۹۹۰٬۸۹۷٬۷۸۰ تومان)، بیت کوین به این هدف قیمتی دست پیدا خواهد کرد. البته این میزان رشد با فرض ثابت‌بودن قیمت دلار در ایران محاسبه شده است و افزایش ارزش دلار در ادامه این هدف را نزدیک‌تر و کاهش آن کار را سخت‌تر خواهد کرد.

۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 49753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha