شگفتی‌های کشتی آزاد؛ از پای لنگان گلیج تا رونمایی از رقیب جدید حسن یزدانی

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور با معرفی نفرات برتر شب گذشته به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان نخستین مرحله چرخه انتخابی به مدت ۳ روز در ساری برگزار شد که اتفاقات جالب و عجیبی رقم خورد. غیبت کامران قاسم‌پور، حذف مجتبی گلیج، نرسیدن سوادکوهی به قهرمانی، نتایج عجیب امیرمحمد یزدانی و حضور چهره‌های جدید از شگفتی‌های این دوره بود.

قاسم‌پور نیامد، گلیج با پای لنگان کشتی گرفت

کامران قاسم‌پور قهرمان جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم قرار بود در وزنی جدید پا رو تشک بگذارد اما یکی دو روز قبل از آغاز مسابقات به دلیل مصدومیت کنار کشید تا راه برای مدعیان بازتر شود. مجتبی گلیج، محمدحسین محمدیان و امیرعلی آذرپیرا از مهم‌ترین چهره‌های این وزن بودند و همان طور که پیش‌بینی می‌شد در فینال محمدیان و آذرپیرا مقابل هم قرار گرفتند و آذرپیرا توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.

مجتبی گلیج به دلیل آسیب‌دیدگی با پای لنگان روی تشک آمد. وی مدعی بود که فدراسیون مدارک پزشکی او را برای مصدومیت قبول نکرده است. وی به همین دلیل نتوانست کارش را ادامه دهد و خیلی زود حذف شد.

شگفتی‌های کشتی آزاد؛ از پای لنگان گلیج تا رونمایی از رقیب جدید حسن یزدانی

رونمایی از رقیب جدید حسن یزدانی

در حالی که باور خیلی‌ها این بود علی سوادکوهی با تغییر وزن و درخشش در لیگ بتواند خود را به جمع مدعیان ۸۶ کیلوگرم برساند اما نتیجه‌ای که او به یکباره و در واپسین لحظات واگذار کرد، اجازه نداد تا با قهرمانی به عنوان رقیب حسن یزدانی پا به میدان بگذارد.

وی در فینال مقابل هادی وفایی‌پور قرار گرفت و در حالی که ۴ بر صفر پیش بود اما با یک خاک نتیجه را واگذار کرد تا یک شگفتی دیگر رقم بخورد. سوادکوهی با شکست جردن باروز در جهانی خود را در جهان نشان داد و این امید وجود داشت تا در صورتی که یزدانی نتواند به المپیک برسد او بتواند در این وزن دوبنده را برتن کند. در این وزن براساس اعلام چرخه وفایی‌پور به قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد.

شگفتی‌های کشتی آزاد؛ از پای لنگان گلیج تا رونمایی از رقیب جدید حسن یزدانی

باخت نایب‌قهرمان جهان در فینال

فینال وزن ۵۷ کیلوگرم بین علیرضا سرلک و احمد محمدنژاد جوان برگزار شد. در این کشتی بسیار نزدیک و سخت سرلک نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱ با اختلاف یک امتیاز شکست را پذیرا شد. باتوجه به اینکه در این وزن هنوز سهمیه المپیک کسب نشده نفرات دوم و سوم هم این شانس را خواهند داشت تا در ادامه چرخه انتخابی باقی بمانند. براساس اعلام چرخه، نفر اول قهرمانی کشور (محمدنژاد جوان) اولین گزینه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و یا گزینشی المپیک خواهد بود.

ناکامی یزدانی در وزن جدید

با توجه به اینکه امیرمحمد یزدانی تغییر وزن داده است او در انتخابی اول در ۷۴ کیلوگرم روی تشک رفت و عنوان سومی را کسب کرد. در این وزن حسین ابوذری در فینال ۶ بر ۲ عادل پناهی را شکست داد و قهرمان شد. براساس اعلام چرخه چون در این وزن سهمیه کسب نشده نیاز به ۲ یا ۳ کشتی‌گیر هست به همین دلیل یزدانی می‌تواند امیدوار باشد در چرخه بماند. یونس امامی به عنوان مدعی این وزن با نفر اول قهرمانی کشور رقابت خواهد داشت.

شگفتی‌های کشتی آزاد؛ از پای لنگان گلیج تا رونمایی از رقیب جدید حسن یزدانی

پایان پیام/

۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
کد خبر: 50152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha