رضا کیانیان به‌خاطر استوری حذف شده، نقره داغ شد

روح‌الله سهرابی مدیر کل نظارت سازمان سینمایی در پستی خطاب به کیانیان نوشته است: «آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟ شما چطور آقای بازیگر؟ وقتی بیشترین حضورهای ارگانی و دولتی را در سریال‌ها و سینمایی‌های دولتی داشته‌اید و دستمزدهای نجومی گرفته‌اید بگویید که ارزشش را داشت؟»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ناصر طهماسب دوبلور پیشکسوت روز جمعه ۱ دی ماه بر اثر سکته مغزی از دنیا رفت. صدای او در سال‌های اخیر بیشتر در مستندهای سیاسی از جمله گویندگی مستند سریالی «خارج از دید» درباره‌ی اعتراضات ۸۸ و ۹ دی، مستند «تروکاژ» درباره نقش سلبریتی‌ها در ناآرامی ها، خاطرات خانه متروک، من تکنوکرات هستم، ملاقات در مدار بسته، رمز و راز ملکه، طیب و مجموعه مستند در برابر طوفان شنیده شد. همین کارنامه سیاسی اواخر عمر طهماسب باعث قضاوت منفی عده ای شد که این قضاوت منفی نیست خود واکنش هایی در چی داشت.

آزیتا ترکاشوند بازیگر در پاسخ به این نوع قضاوت ها نوشت: «دم از دمکراسی می‌زنید مثل کسانی که اسم خودشان را روشنفکر جا زده اند. شما فقط نُطُق‌کش و عربده‌کش هستید. شما روشنفکر نیستید لطفا روشنفکران را زیر سوال نبرید. شما شعبون بی مخ‌های امروز هستید. جماعتی که دیکتاتورانه به مرده و زنده همه کار دارند شعبون بی مخ‌ها تا قبر دنبالت می‌کنند.»

محمود پاک‌نیت، بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت: «کسانی که به ناصر طهماسب صدافروش گفتند، خودشان خودفروخته هستند. ناصر طهماسب صدایی نایاب داشت. من کسانی که دربارۀ این مرد بزرگ چنین حرفی زده‌اند را ضعیف‌النفس می‌دانم.»
همچنین احمد نجفی بازیگر سینما درباره درگذشت ناصر طهماسب دوبلور برجسته کشورمان گفت: «من با مرحوم طهماسب در فیلم تاواریش کار کرده بودم. ایشان بسیار موفق و توانا بود. مرحوم طهماسب بر باورهایش پایبند و پابرجا بود. ایشان نریشن مستندهایی را کار کرده‌اند که خیلی‌ها حاضر به انجام آن نبودند.»

احمد نجفی در واکنش به برخی ادعاها که او را به صدافروشی متهم کردند، خاطرنشان کرد: «غلطِ بیجا کرده‌اند. هرکسی آزاد است به هر نحوی که می‌خواهد انتخاب کند. ایشان هم راه خودش را انتخاب کرد و پای آن ایستاد.»

روح‌الله سهرابی مدیر کل نظارت سازمان سینمایی هم در پستی در مورد این نوع قضاوت ها و خطاب به کیانیان نوشت: «آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟ شما چطور آقای بازیگر؟ وقتی بیشترین حضورهای ارگانی و دولتی را در سریال‌ها و سینمایی‌های دولتی داشته‌اید و دستمزدهای نجومی گرفته‌اید بگویید که ارزشش را داشت؟ خیلی‌ها بر اساس اعتقادشان رفتار کرده‌اند پس ارزشش را داشته است. پای وطن و اصول و شهدایش ایستاده‌اند پس ارزشش را داشته است. اما شوربختانه شما اعتقادش را هم ندارید و برای پول و شهرت تن به رفتاری مغایر با اعتقادانت می‌دهی حالا برگرد و گذشته‌ات را مرور کن و کلاه خودت را قاضی و ببین آنچه شما کرده‌اید. ارزشش را داشت یا آنچه امثال مرحوم استاد طهماسب کرد که در تایید ترس و ذلت شما همین بس که در ایام زنده بودن بزرگ مردی، چون استاد طهماسب جرات حمله به او را ندارید و پس از درگذشتش دهان به تخریبش میگشایید.»

رضا کیانیان استوری شخصی دیگر را باز نشر کرده بود و این حرکت با انتقاد مواجه شد. در این استوری نوشته شده است: «آقای ناصر طهماسب! کاش خاطرات خوب ما را از آن صدای مسحور کننده در این چند صباح آخر عمر خراب نمیکردی، ارزش‌اش را داشت واقعا؟»

سرانجام پس واکنش شدید کاربران فضای مجازی بعد از مدتی کوتاه این استوری از صفحه شخصی کیانیان حذف شد.

۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 50543
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha