این ۶۰ هزار خانوار به جمع مشمولان دریافت یارانه معیشتی اضافه شدند

رییس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از ثبت ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس تکلیف قانونی بودجه سال ۱۴۰۲ و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دی‌ماه سال‌جاری با عنایت به وسع سنجی جدید خانوارها و بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ثبتی و متقن از دستگاه‌های متولی، اطلاعات خانوارها به‌روزرسانی شد.

علیرضا محمدی افزود: آن دسته از افرادی که در یک سال گذشته به دلایلی مختلف نسبت به دهک‌بندی اعتراض داشتند در این مرحله ضمن بررسی و بهبود در روش وسع سنجی خانوارها و اعمال داده‌های جدید، دهک فعلی افراد مشخص و تعیین شده است.

محمدی تغییرات و جابه‌جایی افراد در دهک‌های مختلف درآمدی را بسیار اندک عنوان و اضافه کرد: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک ۹۹ و ۱۰۰ تغییرات ملموس است که بر اساس به‌روزرسانی جدید ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و ۶۰ هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً ۲۹۰ هزار خانوار دانست و گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند (د) تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر ۶ ماه یک بار دهک درآمدی خانوارها را به‌روزرسانی کند و بر اساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی تأکید کرد: هرگونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
کد خبر: 51199
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha