نشانه ای از دخالت خارجی در انتخابات آمریکا وجود ندارد

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا سه شنبه شب گفت: با آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هیچ نشانه ای از دخالت‌های خارجی گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شبکه ان‌بی‌سی نیوز، "چاد ولف" در کنفرانس خبری اعلام کرد که آژانس هیچ نشانه‌ای از تأثیر و یا نفوذ عوامل خارجی در این انتخابات مشاهده نکرده است.

در هفته‌های اخیر دولت ترامپ بارها برای فرار از شکست احتمالی در انتخابات سال جاری بارها کشورهای خارجی از جمله ایران و روسیه را به دخالت در انتخابات متهم کرد.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین ماه گذشته در واکنش به ادعای دخالت این کشور در انتخابات آمریکا گفت: «انتخابات آمریکا مسئله داخلی این کشور است. ما نفعی در آن نداریم و هیچ‌گاه در آن دخالت نکرده‌ایم. »

پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از ساعاتی پیش آغاز شده و طبق گزارش‌های منتشر شده هیچ‌یک از مراکز انتخاباتی آمریکا برای جلوگیری از حمله هکرها به اینترنت متصل نیستند.

بر اساس اعلام پروژه انتخابات آمریکا، بیش از ۹۶ میلیون نفر در رأی‌گیری زودهنگام شرکت کرده‌اند، رقمی که تقریباً ۷۰ درصد از مجموع آرا سال ۲۰۱۶ را تشکیل می‌دهد.

تقریباً ۶۰ میلیون رأی اولیه از طریق پستی ارسال شده که حدود دوبرابر مجموع آرایی است که چهار سال پیش از طریق پست فرستاده شد.

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در چند ایالت حساس جلو است، اما دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه وی تنها در چند روز گذشته، اختلاف خود با بایدن را در نظرسنجی‌ها کاهش داده است.

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
کد خبر: 5120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha