حادثه جدید دریای سرخ / انصارالله: نیروهای آمریکایی و انگلیسی دیگر نمی‌توانند از باب‌المندب عبور کنند

سخنگوی انصار الله یمن گفت مانع هر گونه عبور آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از باب‌المندب می‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن درحال توسعه توانایی‌های موشکی خود هستند و به‌زودی غافلگیری‌هایی رخ خواهد داد.

البخیتی با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی و انگلیسی دیگر نمی‌توانند از باب‌المندب عبور کنند، گفت: ما وارد مرحلۀ جدیدی شده‌ایم و محور مقاومت، زمام امور را در منطقه به دست گرفته است. آمریکا هم از حمله به یمن پشیمان خواهد شد و بازنده خواهد بود.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه خبر داد که نیروهای این کشور، در جریان یک عملیات نظامی، یک کشتی متعلق به آمریکا را در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع همچنین گفت: این عملیات با چند موشک دریایی صورت گرفت و به صورت مستقیم و دقیق، به هدف اصابت کرد.

البخیتی هم با اشاره به اینکه یمن قادر به مقابله با آمریکاست و قواعد درگیری را تعیین می‌کند، تصریح کرد: در عملیات قبلی نیروهای ما، یک کشتی جنگی آمریکا آسیب دید و آمریکا هم اعتراف کرد که دو نفر از نیروهایش ناپدید شده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه هشدار داد: تمامی کشتیهای جنگی آمریکا و انگلیس را که در حمله به کشورمان، مشارکت داشته‌اند، اهداف متخاصمی می‌دانیم که در بانک اهداف نیروهای ما قرار دارند.

سریع همچنین تأکید کرد که پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس، یقینا در راه است و هر گونه حمله جدید، بدون پاسخ و مجازات باقی نخواهد ماند.

هم‌چنین و در این شرایط، به نوشته ایرنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که گزارش‌هایی درباره وقوع «یک حادثه» در دریای سرخ خبر داد.

این نهاد انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این حادثه در حدود ۵۷ مایل دریایی شمال غرب شهر بندری «عصب» در اریتره رخ داده است.

۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 51269
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha