مواضع جانبدارانه رسانه‌های باکو از اقدام پاکستان علیه ایران

حمله امروز پاکستان به سراوان در رسانه های جمهوری آذربایجان بازتاب زیادی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد پایگاه مینوال در تحلیلی حمله ایران به پاکستان را یک اشتباه مهلک تلقی کرد و نوشت: حالا "توپ" در نیمه زمین ایران است. وسوسه بزرگی برای تهران وجود دارد تا ضربه قوی تری به خاک پاکستان وارد کند و به طور کلی نشان دهد که چه کسی در منطقه رئیس است اما تشدید درگیری در این مورد بسیار خطرناک است.

این پایگاه خبری با ادعای برتری نظامی پاکستان به ایران مدعی شد که سکوت برای ایران جایز نیست و ایران با کشورهای زیادی روابط تیره دارد.

پایگاه «حقین» نیز نوشت: اسلام آباد به تهران نشان داد که بازی حمله موشکی به خاک همسایه را دو نفر می توانند انجام دهند.

«مادریتور» نیز نوشت: اسلام آباد رسمی علیرغم فشارهای آمریکا روابط خود را با ایران توسعه داده است. با این حال، نقاط زیادی وجود دارد که در آن منافع بین طرفین تضاد پیدا می کند. حدود یک سال پیش ایران تهدید کرده بود که پاکستان را به اتهام تأخیر در ساخت خط لوله گاز طبیعی به درخواست ۱۸ میلیارد دلار شکایت خواهد کرد. روزنامه «دیلی پاکستان» در فوریه سال گذشته نوشت که اگر پاکستان تا فوریه تا مارس ۲۰۲۴ بخشی از خط لوله را که از کشورش می گذرد، نسازد، تهران شکایت خود را علیه اسلام آباد به دادگاه ارسال می کند. لازم به یادآوری است که در شهریور ماه ۱۳۹۸، قرارداد به روز شده احداث خط لوله گاز بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت و گاز پاکستان به امضا رسید.

مساوات نیز در مطلبی مدعی شد: ایران به دلیل رفتار جنجالی و تهاجمی خود در سیاست بین الملل برجسته است و نمی تواند در چینش منطقه ای جایی برای خود بیابد و قدرت تأثیرگذاری جدی بر روندهای قفقاز جنوبی را ندارد. این رسانه همچنین ایران را به حمایت از ارمنستان در جنگ قراباغ متهم کرد.

۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
کد خبر: 51367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha