پاکستان پایان تنش با ایران را اعلام کرد/سفرای دو کشور برگردند

نخست وزیر پاکستان در نشست‌های کمیته امنیت ملی و کابینه دولت این کشور با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، گفت: بازگشت روابط دیپلماتیک به وضعیت قبل از رویدادهای اخیر به سود دو کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، نشست اضطراری کمیته امنیت ملی و همچنین جلسه اعضای کابینه دولت به ریاست انوار الحق کاکر نخست وزیر این کشور در اسلام‌آباد برگزار شد.

کابینه دولت پاکستان با اعلام پایان تنش با تصمیمات کمیته امنیت ملی برای ازسرگیری روابط کامل دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران و بازگشت سفیران دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر موافقت کرد.

فرماندهان نیروهای مسلح پاکستان‌، وزرای امور خارجه‌، دفاع، اطلاع رسانی و دارایی این کشور و همچنین روسای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی از دیگر شرکت‌کنندگان جلسه امروز کمیته امنیت ملی بودند.

انوار الحق کاکر در نشست اعضای کابینه دولت پاکستان اظهار داشت: ایران و پاکستان دو کشور برادر هستند که در طول تاریخ روابط برادرانه و همکاری داشته و با احترام و محبت متقابل با یکدیگر تعامل دارند.

نخست وزیر پاکستان: بازگشت روابط دیپلماتیک با ایران به نفع دو کشور است+فیلم

نشست اعضای کابینه دولت پاکستان به ریاست نخست وزیر دولت موقت این کشور

وی تاکید کرد که به نفع هر دو کشور است که اقداماتی را برای بازگرداندن روابط به وضعیت قبل از رویدادهای اخیر مرزی انجام دهند.

نخست وزیر پاکستان گفت که این کشور در راستای پیشبرد دیپلماسی از تمامی اقدامات مثبت طرف ایرانی استقبال خواهد بود.

همچنین در بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان درباره جلسه کمیته امنیت ملی آمده است: اعضای کمیته آخرین تحولات حاکم پس از رویدادهای اخیر و اقدامات صورت گرفته در این خصوص را بررسی و تاکید کردند: پاکستان به دلیل بلای تروریسم بسیار بیشتر از هر کشور دیگری آسیب دیده است.

رهبران سیاسی و نظامی پاکستان همچنین جمع بندی‌های خود در مورد تحولات سیاسی و دیپلماتیک مرتبط با وضعیت حاکم بین این کشور و ایران و تأثیر آن بر فضای کلی امنیتی در منطقه را مورد بحث قرار دادند.

کمیته امنیت ملی پاکستان بیان کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مسلمان، همسایه و برادر، باید از کانال‌های ارتباطی متعدد بین دو کشور برای رفع نگرانی‌های امنیتی یکدیگر در راستای منافع بیشتر صلح و ثبات منطقه‌ای استفاده کند.

در این نشست بر تعهد پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها مطابق با منشور سازمان ملل متحد و موازین بین المللی تاکید شد. آنان همچنین بر عزم خود برای مقابله با تهدید تروریسم، در همه اشکال و مظاهر آن تاکید کردند.

اعضای کمیته امنیت ملی پاکستان به این نتیجه رسیدند که در راستای اصول بین المللی و حسن همجواری، دو کشور می‌توانند به صورت متقابل از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی بر عوامل تحریک کننده جزئی غلبه کرده و راه را برای تعمیق بیشتر روابط تاریخی خود هموار کنند.

۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
کد خبر: 51403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha