خبر مهم درباره افزایش قیمت دلار

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه افزایش قیمت دلار زودگذر است، گفت: بانک مرکزی می‌تواند مثل ماه‌های گذشته با اجرای تدابیر لازم، ولع بازار ارز را کنترل و مدیریت کند.

به گزارش پای به نقل از ایسنا، امیر شهریاری - عضو اتاق بازرگانی ایران - با اشاره به بحران‌های سیاسی و امنیتی اخیر در داخل کشور و برخی کشورهای منطقه طی یکماه گذشته و تاثیر آن بر نوسانات بازار ارز اظهار کرد: قطعا تنش‌های اخیر همچون انفجار تروریستی کرمان، بمباران یمن، حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در پاکستان و درگیری‌های نظامی در عراق و سوریه را می‌توان کبریت اصلی ایجاد تنش و نوسان در بازار ارز دانست که باعث شد قیمت دلار طی روزهای اخیر دچار افزایش نزدیک به ۹ درصدی شود.

وی افزود: از سوی دیگر اتفاقات و درگیری‌های منطقه طی روزهای اخیر دلیلی بود که بانک مرکزی یا همان بازارساز به نوعی با سیگنال تمایل شدید بازار به افزایش قیمت ارز مواجه شود و کمی از روند تثبیت و آرامش بازار را از دست بدهد. البته بانک مرکزی با تدابیر لازم می‌تواند ولع بازار ارز را به خوبی کنترل کند و این بار هم نوسانات ارزی را با تکیه بر منابع موجود پشت سر بگذارد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه بانک مرکزی می‌تواند بدون ارزپاشی و با روش جدید از منابع خود بازار با برای مدیریت آن استفاده کند، گفت: بانک مرکزی تاکنون با همین شیوه توانسته بازار ارز را بر خلاف سنوات گذشته که جهش های قیمتی فراوانی را شاهد بودیم، کنترل کند. بی‌تردید در صورت کاهش درگیری‌ها و سوابق قبلی قیمت دلار دوباره به همان کانال قبلی باز خواهد گشت و بعید به نظر می رسد وضعیت ارز تا پایان سال با جهش یا افزایش خاصی روبرو شود.

شهریاری با اشاره به تاثیر مثبت دیپلماسی ارزی بانک مرکزی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب علیه ایران شاهد هستیم که بانک مرکزی روند دیپلماسی بین المللی برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و مبادلات تجاری را در دستور کار دارد که مطمئنا با به ثمر نشستن تدریجی این اقدامات، انضباط ارزی بیشتری در کشور حکمفرما خواهد شد.

۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: 51747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha