خرید تا سقف ۲۵ کیلو شمش طلا از مرکز مبادله امکان پذیر شد

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در خصوص آخرین جزئیات از تغییرات جدید در خصوص معاملات شمش طلا در مرکز مبادله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس شیوه‌نامه اجرای جدیدی که مرکز مبادله در خصوص برگزاری حراج حضوری منتشر کرده شاهد تغییراتی هستیم بر این اساس سقف خرید را با توجه به شرایط بازار، عرضه خوب و کافی صادرکنندگان و استقبال خریداران تغییراتی دادیم به شکلی که حراج حضوری در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به دو شیوه حراج خرد و حراج عمده صورت می‌گیرد.

او افزود: متقاضی خرید می‌تواند در حراج خرد حداقل یک و حداکثر پنج قطعه شمش طلای یک‌کیلوگرمی خرید کند؛ سقف خرید خرد در هر هفته تقویمی، پنج قطعه شمش طلای استاندارد خواهد بود. متقاضی خرید در حراج عمده نیز مجاز به خرید حداقل یک و حداکثر چهار بسته شمش طلای استاندارد است هر بسته شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حاوی پنج قطعه شمش یک‌کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار است. سقف خرید عمده در هر هفته تقویمی صرفاً ۲۰ قطعه شمش طلا است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تغییر دیگر این که کسانی که شرایط خرید را دارند می‌توانند همزمان در حراج خرد و هم عمده شرکت کنند بنابر این در مجموع کسی که در هر دو حراج خرد و عمده حضور داشته باشه در هر هفته تقویمی می‌تواند حداکثر ۲۵ قطعه شمش یک کیلوگرمی را خریداری کند.

بالسینی می‌گوید: تغییر بعدی این که، مهلت تسویه نقدی را تا ساعت ۱۴ یک روز کاری بعد از حراج قرار دادیم همچنین محل تحویل شمش طلای استاندارد معامله در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران، خزانه بانک کارگشایی مرکز است؛ تحویل فیزیکی شمش طلا از ساعت ۸ الی ۱۴ یک روز کاری پس از تسویه نقدی صورت می‌گیرد.

او در خصوص متقاضیان خرید هم گفت: در این زمینه هم تغییراتی داشتیم در گذشته مطرح کردیم که متقاضیان خرید سه دسته هستند و حالا به این گروه بانک عامل با تأیید بانک مرکزی هم اضافه شده است.

بالسینی در خصوص قیمت پایه هم می‌گوید: حداقل قیمت پیشنهادی توسط متقاضی عرضه در روز حراج به هیئت حراج اعلام می‌شود.

سخنگوی مرکز مبادله همچین بیان کرد: مدارک دریافتی مرکز مبادله ایران از متقاضی خرید شمش طلا نیز شامل «اصل نامه درخواست شرکت در حراج (منتشره در تارنمای رسمی www.ice.ir فرم شماره ۱۱ و ۱۲)»، «اصل کارت ملی»، «اصل پروانه کسب صادره از درگاه ملی مجوزهای کشور»، «اصل فیش بانکی واریز وجه الضمان»، «اصل گواهی امضا نزد دفاتر اسناد رسمی به نام مرکز مبادله ارز و طلای ایران» و «آخرین آگهی روزنامه رسمی (ویژه اشخاص حقوقی)» خواهد بود.

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 51828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha