تنش میان کاخ سفید و تل‌آویو بالا گرفت/ حمله تند بایدن به نتانیاهو

یک رسانه آمریکایی از گوشه دیگری از اختلافات میان رئیس جمهور این کشور و نخست‌وزیر اسرائیل و «دیوانه» نامیدن وی در یک نشست برگزار شده پشت درهای بسته پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد نشریه «پالتیکو» در گزارشی در این باره فاش کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در یک نشست پشت درهای بسته «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «مرد بد دیوانه» توصیف کرد.

در این گزارش آمده است: نگرانی اصلی بایدن این است که نتانیاهو به دنبال کشاندن آمریکا به یک جنگ همه جانبه در خاورمیانه است تا روند ارسال تسلیحات و اعزام سربازان آمریکایی را تضمین کند.

رسانه های اسرائیل از هشدار شدیداللحن قاهره به تل‌آویو در زمینه کوچاندن اجباری ساکنان غزه به صحرای سینا خبر دادند.

پالتیکو در ادامه آورده است: بایدن این اظهارات را علناً بیان نمی‌کند، اما نشانه‌هایی وجود دارد که او به شکایات فعالان حامی فلسطین توجه کرده است و از نمونه‌های که این مسئله را ثابت می‌کند می‌توان به دستور وی علیه شهرک نشینانی که مرتکب اعمال خشونت آمیز علیه فلسطینی‌ها می‌شوند و همچنین اظهارات او مبنی بر دعا برای در امان ماندن اسرای اسرائیلی در غزه از بمب‌های تل‌آویو، اشاره کرد.

«اندرو بیتس» سخنگوی کاخ سفید این گزارش را تکذیب کرد و گفت: رئیس جمهور این را نگفته و در آینده نیز نخواهد گفت.

وی در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات دولت بایدن با رژیم صهیونیستی و نتانیاهو افزود: دو طرف (بایدن و نتانیاهو) روابط محترمانه‌ای دارند که از چندین دهه قبل ادامه دارد.

سخنگوی کاخ سفید درحالی تلاش کرد تا وجود اختلافات میان بایدن و نخست وزیر رژیم صهیونیستی را پنهان کند که خود نتانیاهو عصر یکشنبه به این اختلافات اذعان کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ما به شدت از حمایتی که از ابتدای جنگ از سوی دولت بایدن دریافت کردیم، تقدیر می‌کنیم، حمایت تسلیحاتی، حمایت نهادهای بین‌المللی و اعزام نیرو به منطقه و سایر کمک‌ها اما به این معنی نیست که اختلاف نظری میان ما وجود ندارد.

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: 52070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 0
      نتانیاهو یک حیوان درنده است