جریان رسانه ای غرب به مراتب جلوتر از جریان نظامی آن است/چه کسی فکر می کرد روزی در لندن، شیکاگو، برلین، پاریس و نیویورک شاهد برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین باشیم؟

رسانه های غربی در حمایت از رژیم غاصب بسیار وقیحانه عمل می کنند، با این سبک رسانه ای که اسرائیل را مظلوم و فلسطینی ها را ظالم نشان می دهند طوری که در عملیات های اسرائیل که منجر به کشتار فلسطینی ها می شود این مساله نمودار نمی شود و در رسانه های دنیا به عنوان خبر فوری منتشر نمی شود اما در صورتی که یک اسرائیلی کشته شود به عنوان خبر فوری یک هفته سرتیتر همه خبرها قرار می گیرد.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در حمله ۷ اکتبر و فضاسازی عجیبی که رسانه های خارجی برای محکوم سازی محور مقاومت ایجاد کردند و حمایت های گسترده ایی که از حملات اسرائیل به اراضی اشغالی و غزه داشتند، نشان داد جریان رسانه ای غرب به مراتب جلوتر از جریان نظامی است؛ به این معنا که جریان رسانه ای غرب سال هاست تلاش می کند با بزرگ نمایی دروغ های مد نظر خود دنیا را آنگونه که می خواهد مدیریت کند و افکار عمومی را براساس میل و ذائقه خود هدایت کند تا از این طریق چهره واقعی اسرائیل را پنهان کند.

رسانه های غربی با دروغ پردازی و دفاع از ظلم سال ها نه دهه هاست دنیا را تحت سیطره خود در آورده اند؛ ضمن اینکه در حمایت از رژیم غاصب بسیار وقیحانه عمل می کنند، با این سبک رسانه ای که اسرائیل را مظلوم و فلسطینی ها را ظالم نشان می دهند طوری که در عملیات های اسرائیل که منجر به کشتار فلسطینی ها می شود این مساله نمودار نمی شود و در رسانه های دنیا به عنوان خبر فوری منتشر نمی شود اما در صورتی که یکاسرائیلی کشته شود به عنوان خبر فوری یک هفته سرتیتر همه خبرها قرار می گیرد.

با اینکه دنیای غرب تلاش می کند به طور تلویحی در افکار عمومی خود و جهان این باور را ایجاد کند که ماهیت رسانه ای غرب مبتنی بر اطلاع رسانی آزاد و بدون سوگیری های سیاسی است اما در اصل آنچه دنیای غرب در خصوص موضوعاتی که منطبق با خواست خود نیست به شدت ضد دموکراسی عمل می کند یعنی صد درصد نشان داده با ادعای دموکراسی در صحنه عمل در خدمت تامین منافع قدرتهای بزرگ است.

رسانه های غرب سالهاست تلاش می کنند افکار عمومی را از جنایت ، دروغ و خیانتی که علیه بشریت به دست آمریکا و اروپا می شود منحرف کنند.

آنها سال هاست با انتشار اخبار کذب رفتارهایی که به نوعی منجر به محرومیت انسان ها از حقوق اولیه خود می شود را به گوش جهانیان نمی رسانند، هر چند خوشبختانه می توان گفت علی رغم میل باطنی دنیای غرب این موضوع در ماجرای ۷ اکتبر شکسته شد چرا که شبکه های اجتماعی در میدان بودند و قابلیت سانسور از رسانه های جمعی و اجتماعی گرفته شد؛ بنابراین رسانه های غربی محکوم شدند بخشی از جنایت اسرائیل را به تصویر بکشند اما همچنان تریبونی که از اسرائیل دفاع می کند چندین برابر تریبونی است که در اختیار فلسطین است شبیه به آنچه در صحنه نظامی شاهد هستیم.

متاسفانه جهان اسلام و برخی کشورهای اسلامی نشان داده اند به انحاء مختلف وابسته و سرسپرده به دنیای غرب هستند لذا عدم انتشار اخبار مرتبط با مسائل غزه و جنایت های اسرائیل از سوی آنها قصوری عمدی است.

با اینکه مردم کشورهای اسلامی حامی فلسطین هستند اما دولتهای کشورهای اسلامی راهبرد دیگری دارند. مساله حائز اهمیت این است که دولتهای اسلامی به دنبال رابطه با غرب برای تامین منابع مادی و تضمین مشروعیت خود هستند وچون سرسپرده هستند جرات ندارند خلاف این جریان صحبت کنند چرا که موقعیت آنها به خطر می افتد، بنابراین رسانه هایی که در اختیار دارند براین اساس عمل می کنند در حلی که بین افکار عمومی یعنی مردم و جریان قدرتها در موضوعات مرتبط با مظلومیت مردم غزه و جنایتکار بودن اسرائیل بسیار فاصله فکری وجود دارد و مردم حامی فلسطین و دشمن اسرائیل هستند لذا هر چه دولتهای غربی و غیر غربی بر طبل حمایت از اسرائیل بیشتر بکوبند فاصله آنها از مردم بیشتر می شود.

چه کسی فکر می کرد روزی در لندن، شیکاگو، برلین، پاریس و نیویورک شاهد برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین باشیم. علی رغم اینکه رسانه های غربی همچنان میزان جنایت های اسرائیل را بازنشر نمی دهند اما شاهد هستیم راهپیمایی های مردمی در سراسر دنیا که سفارشی نیست و حمایت و منابع مالی دولتی ندارد روز به روز بیشتر می شود واکنشی به ظلم اسرائیل به مردم فلسطین است تا به حاکمان نشان دهد ملتها متوجه واقعیت صحنه هستند.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 54754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha