بازوبند به بیرانوند نساخت/ دلیل گل‌های بدی که ستاره پرسپولیس دریافت می‌کند، چیست؟

با گلی که علیرضا بیرانوند از آلومینیوم اراک خورد دیگر باید به شکل جدی نگران سنگربان شماره ۱ تیم ملی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد همین ابتدا بگوییم بحث ما خوردن یک گل نیست؛ در فوتبال از این اتفاقات برای بزرگترین ستاره‌ها هم افتاده و بعد از این هم خواهد افتاد. بزرگترین بازیکنان تاریخ در حساس‌ترین شرایط پنالتی از دست داده‌اند و بزرگترین دروازه‌بانان از راه دور گل‌های بدی خوردند.

هر چقدر بازیکن بزرگتر و بااسم‌ورسم‌تر باشد اتفاقات بیشتر به چشم می‌آید و در ذهن فوتبال‌دوستان می‌ماند. مثلا در همین فوتبال خودمان کم نیستند دروازه‌بان‌هایی که از وسط زمین گل خورده‌اند اما همه بعد از پیش‌کشیدن این موضوع یاد بهزاد غلامپور می‌افتند که در ورزشگاه آزادی از وسط زمین از علی کریمی گل خورد!

در همین لیگ برتر حرفه‌ای در دیدار نفت تهران و استقلال سیدمهدی رحمتی کاپیتان وقت استقلال و ملی‌پوش نام‌دار ما درون دروازه درست از همین فاصله و از همین نقطه زمین از یک مدافع گل خورد که بعدها به بازوبند کاپیتانی استقلال هم رسید؛ وریا غفوری.

آن روز درون دروازه نفت تهران یک جوان بلندبالا ایستاده بود که هدفش گرفتن جای رحمتی درون دروازه تیم ملی بود. علیرضا بیرانوند در پایان آن فصل به پرسپولیس آمد و مسیری را طی کرد که همه از آن خبر داریم. حالا بیرانوند بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را در اختیار و در تیم ملی هم این تجربه را دارد.

بیرانوند در این سال‌ها آن‌قدر درخشان و مطمئن بوده که توقعات از او خیلی بیشتر از یک دروازه‌بان معمولی است. همه از بیرانوند انتظار دارند در لحظاتی که بازی گره می‌خورد، برای ما کار را درآورد؛ حتی در شرایطی که طی یک سال اخیر بیرانوند سه بار به دلیل مصدومیت از بازی بیرون رفته و در تیم ملی جای خود را به حسینی یا نیازمند داده است.

در تمام این ماه‌ها بیرانوند بدون داشتن ذخیره در پرسپولیس با وجود مصدومیت بازی کرده و انصافا برای تیم ملی هم کم نگذاشته اما ببینید همین دروازه‌بان بزرگ که با وجود مصدومیت باز هم یک سر و گردن از بقیه بالاتر است، اگر اسیر عدم تمرکز شود تا چقدر افت می‌کند. بیرانوند در جام ملت‌های آسیا و طی ۶ مسابقه تنها یک بار برابر هنگ‌کنگ کلین‌شیت کرد و از ۵ رقیب دیگر ما گل خورد!

سال‌ها بود که ندیده بودیم بیرانوند در یک بازی سه گل بخورد اما در نیمه نهایی جام ملت‌ها این اتفاق افتاد. او حتی از قطر گلی مشابه با ژاپن خورد که برخی از کارشناسان او را در خوردن این گل‌ها مقصر می‌دانند. و با اتمام جام ملت‌ها و بازگشت دوباره به لیگ برتر حالا بیرانوند یک گل بد دیگر خورده که در کارنامه هر دروازه‌بانی ثبت می‌شود؛ گل از وسط زمین توسط کاپیتان آلومینیوم به کاپیتان پرسپولیس!

پرسپولیس دور رفت را در رتبه سوم و در فاصله ۲ امتیازی با استقلال صدرنشین تمام کرد. در شروع دوره برگشت باید سه امتیاز را می‌گرفت تا امیدوار به بقا در کورس باشد. می‌دانیم که این هفته سپاهان به خاطر حضور در آسیا مقابل تراکتور بازی نمی‌کند اما استقلال به مصاف صنعت نفت می‌رود و می‌تواند با کسب سه امتیاز خانگی فاصله‌اش با پرسپولیس را به عدد ۵ برساند.

صد البته پرسپولیس ثابت کرده که می‌تواند این فاصله‌ها را جبران کند. همین فصل قبل قرمزها دست به کاری بزرگ زدند و بحث ما این نیست که قهرمانی لیگ از دست قرمزها رفته است؛ بحث بر سر وضعیت بد بیرانوند است که اگر ادامه پیدا کند بیشترین ضربه را به خود او تیم ملی و پرسپولیس خواهد زد.

بیرانوند بازیکنی نیست که در چند بازی متوالی اشتباه کند. پس هر مشکلی که باعث برهم خوردن تمرکز او شده باید هرچه زودتر برطرف شود.

۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 52450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha