شهروندان آمریکایی به روند شمارش آراء بی‌اعتماد هستند

شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی ادامه دارد که شماری از معترضان با تجمع در بیرون ساختمان محل شمارش آرا، تأکید می‌کنند به محاسبه آرای خود اطمینان ندارند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ شبکه الجزیره گزارش داد: شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی ادامه دارد که شماری از معترضان با تجمع در بیرون ساختمان محل شمارش آرا، تأکید می‌کنند به محاسبه آرای خود اطمینان ندارند.

بیسان ابوکویک خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در ایالت آریزونا گفت: تعداد معترضان در بیرون محل شمارش آرا در آریزونا کاهش یافته است، اما می‌گویند به تجمع خودشان ادامه خواهند داد تا زمانی همه آرا شمارش شود. آن‌ها می‌خواهند همه آرای‌شان شمارش شود، زیرا اعتماد ندارند که همه آرا به صورت درست محاسبه شود. بعضی از آن‌ها خواهان ورود به ساختمان محل شمارش آرا بودند. قرار بود دور جدید آمارها را مسئولان ایالتی اعلام کنند، اما به علت ادامه اعتراضات در بیرون ساختمان محل شمارش آرا، خبرنگاران را به بیرون از این ساختمان هدایت کردند و به همین علت، آمارهای جدید در پایگاه اینترنتی بارگذاری خواهد شد.

خبرنگار این شبکه افزود: نیروهای امنیتی برای حفاظت از کارکنان ساختمان محل شمارش آرا تلاش می‌کنند. اعتراضات و شمارش آرا به صورت موازی ادامه دارد. معترضان امیدوارند آرای ترامپ در شمارش آرای جدید بیشتر باشد. با وجود کاهش اختلاف بین ترامپ و بایدن، بایدن همچنان جلوتر است. تظاهرکنندگان در اینجا از طرف‌داران دونالد ترامپ هستند. در بین معترضان شماری از عناصر مسلح هم حضور دارند. از یکی از معترضان مسلح درباره علت حضور در اینجا سؤال کردیم که گفت برای دفاع از دموکراسی در آمریکا آمده است. تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از ترامپ سر دادند. بعضی از تظاهرکنندگان هم رسانه‌ها را دشمن و دروغگو توصیف کردند.

وی خاطرنشان کرد: ناظران پیش‌بینی می‌کنند با اینکه ممکن است اعلام نتیجه شمارش آرای جدید، اختلاف بین بایدن و ترامپ را کاهش دهد، اما همچنان بایدن آرای بیشتری خواهد داشت. شاید این اعتراضات بر سرعت شمارش آرا تأثیر منفی گذاشته است.

۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 5267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha