بیت‌کوین در اوج، ای‌تی‌اف‌ها در آسمان!

اگرچه همه کارشناسان بازار بر این باورند که بیت‌کوین به‌زودی یک اصلاح قیمت را آغاز خواهد کرد و قبل از پرش نهایی‌اش به‌سمت رکوردشکنی در چرخه هاوینگ، یک‌بار دیگر پایین خواهد رفت، اما کسی انتظار نزدیکی این پیشرفت تا مرز ۶۰ هزار دلار را نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد سلطه‌جویی سنگین بیت‌کوین در بازار رمزارزها ادامه دارد. رمزارز شماره یک جهان در روزهای اخیر افزایش قیمتی فراتر از باورها را تجربه کرده و تا لحظه نوشته شدن این مطلب، یعنی ظهر چهارشنبه، نه‌تنها قله‌های ۵۲، ۵۴ و ۵۸ را فتح کرده، بلکه با عبور از عدد ۵۹ هزار دلار، خود را به نزدیکی عدد ۶۰ هزار دلار نیز رسانده. اگرچه همه کارشناسان بازار بر این باورند که بیت‌کوین به‌زودی یک اصلاح قیمت را آغاز خواهد کرد و قبل از پرش نهایی‌اش به‌سمت رکوردشکنی در چرخه هاوینگ، یک‌بار دیگر پایین خواهد رفت، اما کسی انتظار نزدیکی این پیشرفت تا مرز ۶۰ هزار دلار را نداشت.
همزمان با این افزایش قیمت تاریخی بیت‌کوین، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین به جلب توجه فعالان بازار ادامه داده‌اند و طی دو روز گذشته در میان آخرین روند صعودی بیت‌کوین، دو رکورد جدید در حجم معاملات ثبت کرده‌اند. به‌گفته وب‌سایت تحلیل داده Santiment، مجموع حجم معاملات برای بزرگ‌ترین صندوق‌های ‌ای‌تی‌اف بیت‌کوین تا ۲۶ فوریه به ۷.۶۴ میلیارد دلار رسید.
این رقم بالاترین رکورد فعلی را نشان می‌دهد که با ۱.۴۹میلیارد دلار از رکورد قبلی ۶.۱۵ میلیارد دلاری فراتر رفته است. جالب اینجاست که بازار در ۲۵ فوریه شاهد افزایش ۶.۱۵ میلیارد دلاری بود که نشان می‌دهد آخرین ATH (بالاترین حد قیمت در تاریخ) در دو روز متوالی به‌دست آمده است. افزایش کنونی حجم تجارت پس از یک دوره روند نزولی رخ داده و از این منظر قابل بررسی است. مشخصا، حجم معاملات شاهد سه روز متوالی کاهش مداوم بود و در ۲۲ فوریه به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای ۱.۶۴ میلیارد دلاری سقوط کرد. در این دوره، بیت‌کوین فشار نزولی قابل‌توجهی را مشاهده کرد که به کاهش علاقه به ‌ای‌تی‌اف‌های بیت‌کوین نقطه‌ای کمک کرد. این دارایی از ۲۰ تا ۲۲ فوریه سه زیان روزانه متوالی را تجربه کرد که تقریبا ۳ درصد کاهش یافت و به طیف پایین‌تر از آستانه ۵۰ هزار دلار رسید. بهبود قیمت بیت‌کوین که در آخر هفته آغاز شد، اکنون علاقه بازار را به ‌ای‌تی‌اف بیت‌کوین دوباره برانگیخته است. از آنجا که بیت‌کوین در روز دوشنبه، مصادف با هفته جدید فعالیت‌های معاملاتی، از مرز ۵۴۰۰۰ دلار گذشت، این ‌ای‌تی‌اف‌های بیت‌کوین شاهد افزایش حجم بوده‌اند.

وب‌سایت سنتیمنت خاطرنشان می‌کند این تجدید علاقه تا حد زیادی می‌تواند به افزایش FOMO (ترس از جا ماندن از سود) در اطراف بیت‌کوین نسبت داده شود، زیرا سرمایه‌گذاران در تلاش برای حرکت در روند صعودی هستند. علاوه‌بر این، در بحبوحه افزایش، ۹۷ درصد از دارندگان بیت‌کوین اکنون سودهایی را در دارایی‌های خود مشاهده می‌کنند که منجر به معاملات گسترده سود می‌شود. بیت‌کوین اخیرا درتلاش برای بازپس‌گیری بالاترین سطح تاریخی قیمت یعنی ۶۸ هزار دلار، سطح مقاومت ۵۹۰۰۰ دلار اصلی را شکست. این دارایی کریپتو شب گذشته از ۶۱ هزار دلار نیز عبور کرد. باید منتظر واکنش بعدی بازار به این ارز باشیم.

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 52893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha