لینک های آلوده را باز نکنید/ کلاهبرداران در کمین هستند

رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به ترفندهای کلاهبرداری سایبری در فضای مجازی و پیامک به ویژه در ایام تعطیلات، از کاربران خواست پیامک‌های حاوی لینک‌های مشکوک را باز نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: کلاهبرداران با سو استفاده از ایام تعطیلات با بهره گیری از مهندسی اجتماعی و نیاز روز جامعه اقدام به تبلیغات مختلف مانند پرداخت سهام عدالت، یارانه و از این قبیل موارد کرده و از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان اضافه کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک کردن روی لینک ارسالی و سپس هدایت آنها به درگاه بانکی جعلی دارند.

به گفته سرهنگ جلیلیان، کاربران بدون آگاهی وارد لینک‌های آلوده می‌شوند در حالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال می‌شود مراجعه و اطمینان نکنند.

وی گفت: مرکز فوریت‌های سایبری به صورت شبانه روزی فعال است و شکایات مردمی در خصوص جرایم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود. چنانچه کاربران با مشکلاتی در خصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

این مقام انتظامی، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

رئیس پلیس فتای استان البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 53562
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha