دستگیری باند بزرگ کلاهبرداری با عنوان صیغه‌یابی + جزییات

اعضای باند کلاهبرداری که در کانال‌های تلگرام با عنوان صیغه‌یابی، اقدام به اخاذی از ۲ هزار نفر هموطنان می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی اظهارکرد‎: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا هویت سرکرده یکی از باندهای مجرمانه صیغه یابی شناسایی و در یک عملیات‌ غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ حسینی ضمن اشاره به تعداد بیش از ۲ هزار نفر شکات در پرونده مذکور ادامه داد: بسیاری از افرادی که در این کانال‌ها فعال هستند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاهبرداری و ‏باج خواهی از شهروندان هستند و هویت‌های آنها واقعی نیست، هموطنان در نظر داشته باشند هرگونه فعالیت سایت‌ها و کانال‌های صیغه یابی و همسریابی در فضای مجازی جرم بوده و صرفا برای کلاهبرداری از هموطنان راه‌اندازی شده است.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: طی روزهای گذشته مصادیق مجرمانه در خصوص اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی نظیر ترغیب به بی‌حجابی، لایوهای مستهجن غیراخلاقی، مدلینگ مبتذل، تن نمایی، پیکر تراشی و مواردی از این قبیل در فضای مجازی شناسایی و اقدامات قضائی و عملیاتی شامل تذکر، احضار، حذف محتوای مجرمانه در فضای مجازی و مسدودسازی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد: کاربران از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و در صورتی ‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 42014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha