قیمت طلا دوباره به پرواز درآمد/ قیمت جدید طلا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲

قیمت جهانی طلا در آخرین لحظه معاملات، دوباره ۶ دلار گران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اونس طلا با افزایش ۶ دلار و ۸ سنتی به قیمت ۲ هزار و ۲۳۹ دلار رسید. این میزان افزایش نرخ طلا، رشد ۰.۳ درصدی طلا را نشان می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا رشد ۶۶ دلاری و در طول یک ماه گذشته، ۱۵۳ دلاری را ثبت کرده است. بر همین اساس، طلای جهانی طی یک هفته گذشته ۳ درصد و یک ماه گذشته ۷.۳ درصدی را تجربه کرده است.

روند قیمت طلا در طول یک ماه گذشته

قیمت طلا دوباره به پرواز درآمد/ قیمت جدید طلا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲

براساس گزارش رویترز، تحلیلگران عقیده دارند بالا نرفتن شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا بیش از پیش از قیمت طلا حمایت کرده و آن را تا یک رکورد جدید بالا می‌برد. این شاخص در حال حاضر به پایین‌ترین رقم طی دو سال گذشته رسیده است. بدین ترتیب فدرال رزرو می‌تواند روند کاهش نرخ بهره را هرچه زودتر آغاز کند.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا با اشاره به احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن گفت: آخرین گزارش‌های تورم آمریکا مطابق با انتظار ما بوده است.

تاجران در حال حاضر ۶۹ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن پایین بیاورد. این رقم در روز جمعه برابر با ۶۴ درصد بود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره، تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن و افزایش خرید بانک‌های مرکزی باعث شد طلا بزرگترین افزایش قیمت ماهانه خود طی سه سال گذشته را در ماه مارس تجربه کند.

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 53958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha