ایران برنامه‌ای برای جنگ مستقیم با اسرائیل ندارد

محسن پاک آیین گفت: در ارتباط با اینکه حتماً رژیم صهیونیستی باید ضربه بخورد نیاز به حمله نیست. ما نیاز نداریم حمله‌ای را انجام بدهیم. بلکه می‌توان منافع رژیم صهیونیستی را در منطقه یا هر جای دیگری مورد حمله قرار داد تا این رژیم من بعد از این قبیل اقدامات انجام ندهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد محسن پاک‌آیین، کارشناس مسائل بین الملل و سفیر سابق ایران در خصوص حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق گفت: اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام داد، مغایر با موازین و مقررات بین‌المللی بود. حمله به سفارت و به خصوص حملات تروریستی به سفارتخانه‌ها و مراکز دیپلماتیک یک اقدام ممنوع در حقوق بین الملل است.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی در ادامه توضیح داد: از لحاظ جامعه بین‌المللی هم یک اقدام کاملاً ناپسند و محکوم شده تلقی می‌شود؛ لذا به اعتقاد من در وهله اول باید یک بسیج بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی صورت بگیرد و وزرات امور خارجه در ادامه اقداماتی که انجام داده کماکان ادامه بدهد.

چرا که اگر حمله به مناطق دیپلماتیک باب بشود، خلل بسیار جدی در حقوق بین‌الملل ایجاد می‌کند. مکان‌های دیپلماتیک همیشه دارای مصونیت هستند. اقدامی که روسیه انجام داد برای برگزاری جلسه شورای امنیت اقدام خوبی بود. باید این مسیر ادامه پیدا کند و در سازمان همکاری اسلامی و در میان کشورهای دوست، رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم تجاوزگر معرفی شود و جامعه جهانی آماده حذف این رژیم از جامعه بین‌الملل بشود.

پاک‌آیین در مورد شرایط اسراییل بعد از حمله روز گذشته بیان کرد: به طور طبیعی امروز نمایندگی‌های رژیم صهیونیستی در تمام جهان در معرض خطر قرار دارند. همانطور که مسئولین هم اعلام کردند پاسخ مناسب را در زمان مناسب خواهند داد. به اعتقاد من به دلیل ضرورت تقویت بازدارندگی باید رژیم صهیونیستی ضربه‌ای را متحمل بشود تا از این پس اقداماتی را انجام ندهد.

وی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هر گونه تعرض به سفارتخانه‌های هر کشوری بر اساس مقررات و قوانین بین‌المللی است. اما در ارتباط با اینکه حتماً رژیم صهیونیستی باید ضربه بخورد نیاز به حمله نیست. ما نیاز نداریم حمله‌ای را انجام بدهیم. بلکه می‌توان منافع رژیم صهیونیستی را در منطقه یا هر جای دیگری مورد حمله قرار داد تا این رژیم من بعد از این قبیل اقدامات انجام ندهد.

در خصوص اقدامات محور مقاوم در مورد حمله به کنسولگری ایران اظهار داشت: طبق گفته مسئولین نظام مخصوصاً رهبر معظم انقلاب عملیات طوفان‌الاقصی کاملاً یک اقدام فلسطینی است. هم طراحی و عملیات توسط گروه‌های مجاهد فلسطینی انجام شده است. در عین حال محورهای مقاومت در عراق، لبنان و یمن برای حمایت از مردم فلسطین اقدامات خودشان را انجام می‌دهند.

در نهایت پاک آیین مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز از اقدامات محور مقاومت همیشه حمایت کرده و هر کسی که در جهت آرمان آزادی فلسطین باشد را حمایت می‌کند. اما فعلاً به نظر می‌رسد مسئولین نظام موضوع جنگ مستقیم را در برنامه خودشان ندارند و این به نظر من یک اقدام کاملاً هوشمندانه و دقیق است.

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۴
کد خبر: 53975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha