آخرین اخبار از حمله تروریستی چابهار/۱۵ نفر از تروریست‌های جیش‌الظلم به هلاکت رسیدند

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از هلاکت ۱۵ نفر از تروریست‌های جیش‌الظلم در راسک و چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره اقدام تروریست‌های جیش‌الظلم گفت: از نیمه شب گذشته که عملیات تروریست‌ها در سپاه راسک، دریابانی و کلانتری ۱۱ آغاز شد، اقدامات اساسی از همان ساعت توسط یگان‌های نیروی زمینی سپاه و فراجا برای مقابله با تروریست‌ها آغاز شد.

وی افزود: آنچه که در این اقدامی که انجام شد اهمیت دارد چند نقطه به صورت هماهنگ با یکدیگر عملیات را انجام دادند. عناصر تروریست که در این عملیات‌ها شرکت داشتند عمدتاً از عناصر انغماسی بودند. نحوه عملکرد آن‌ها به این شکل است که در ابتدا با سلاح‌های خود می‌جنگند و هنگامی که مهمات آن‌ها به پایان رسید با جلیقه انتحاری خود را در بین افراد یا داخل ساختمان‌ها منفجر می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به درگیری‌ در راسک اظهار کرد: درگیری در راسک که تا ساعتی قبل به صورت بسیار پراکنده بود تقریباً به پایان رسید و تاکنون ۵ جنازه از تروریست‌ها به جا مانده و درگیری به پایان رسیده است که با این حساب شمار تروریست‌های کشته‌شده به ۱۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: البته ممکن است جنازه‌های بیشتری از تروریست‌ها در فاصله از سپاه راسک در پاکسازی نهایی توسط تکاوران نیروی زمینی سپاه نیز کشف شود.سردار پاکپور در ادامه با اشاره به وضعیت شهرستان چابهار نیز، تصریح کرد: در خصوص چابهار نیز در دو منطقه درگیری اساسی وجود داشت که نقطه اول سپاه چابهار بود. تروریست‌ها با اعمال فشار به افراد و خانواده‌هایی که خدمه فنی و حرفه‌ای بودند وارد ساختمان فنی و حرفه‌ای مشرف به سپاه چابهار شدند.

جزئیات مقابله با تروریست‌ها در چابهار

وی افزود: تروریست‌ها پس از ورود به ساختمان فنی و حرفه‌ای به بالای ساختمان رفته بودند که به سپاه راسک اشراف داشت و تیراندازی را آغاز کردند. تروریست‌ها قصد داشتند که در ابتدا با هدف قرار دادن نگهبانان کار خود را آغاز و سپس با انجام عملیات انتحاری روی دیوار سپاه راسک وارد این مقر شوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران عنوان کرد: هفت نفر در حال انجام این اقدام بودند که ۵ نفر از آن‌ها در داخل ساختمان فنی و حرفه‌ای بودند که هر پنج نفر به هلاکت رسیدند و دو نفر از آن‌ها نیز با عملیات انتحاری کشته شدند. در عین حالی که کشته شدند جلیقه‌های انتحاری آن‌ها نیز عمل کرد و تنها جلیقه یک نفر از تروریست‌ها عمل نکرد.

وی ادامه داد: در دریابانی و کلانتری ۱۱ نیز یک ساختمان مشرف به این دو مقر که در کنار یکدیگر هستند وجود داشت که تروریست‌ها در ساعات پایانی شب از طریق مغازه‌هایی که در طبقه همکف ساختمان چهار طبقه مشرف به این دو مقر وارد منازل داخل این ساختمان شدند.سردار پاکپور تاکید کرد: سه نفر از تروریست‌ها جلیقه انتحاری نیز داشتند با پوشش تیراندازی هم‌دستان خود در ساختمان مشرف به دریابانی و کلانتری ۱۱ وارد دریابانی شدند که توسط نیروهای دریابانی به هلاکت رسیدند.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در مقابله با تروریست‌ها مردم حاضر در ساختمان مشرف به دریابانی و کلانتری ۱۱ بود. در این راستا همه مردم را از داخل ساختمان خارج کردیم و هیچ فردی از مردم داخل ساختمان نیست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: واحدهای ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران در حال پاکسازی ساختمان مشرف به دریابانی و کلانتری ۱۱ هستند. سه تروریست داخل ساختمان تیراندازی نمی‌کنند به همین دلیل یا کشته شدند و یا دستگیر خواهند شد.

احتمال افزایش تروریست‌های هلاک شده به ۱۸ نفر

سردار پاکپور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در مجموع جنازه ۱۵ نفر از تروریست‌ها تاکنون کشف شده و در اختیار ما قرار دارد و ۵ نفر از برادران ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی کشور به شهادت رسیدند که سه نفر از نیروهای فراجا و دو نفر از نیروهای سپاه هستند.

وی ادامه داد: احتمالاً با ورود واحدهای ویژه نیروی زمینی سپاه به ساختمان مشرف به دریابانی و کلانتری ۱۱ تعداد جنازه‌های تروریست‌ها ۱۸ نفر نیز خواهد رسید.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران درباره شرایط امنیت منطقه تصریح کرد: هیچ مشکل خاصی در خصوص امنیت منطقه وجود ندارد و فقط در ساعات ابتدایی پس از نیمه شب تیراندازی وجود داشت و به همین دلیل تیراندازی‌ها زیاد بود ولی اکنون عمدتاً موضوع پاکسازی داخل ساختمان در حال انجام است.

سردار پاکپور در پاسخ به سوالی درباره منشا عملیات تروریستی در راسک و چابهار عنوان کرد: برآورد خاصی در این زمینه نداریم و باید بررسی بیشتری در این خصوص انجام شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در پایان اظهار کرد: وضعیت چابهار هم اکنون در شرایط عادی قرار دارد و در نقطه‌ای که نیروهای ما در حال پاکسازی ساختمان هستند دستور دادیم تا راه برای عبور و مرور مردم بازگشایی شود.

۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 54018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha