هشدار بی‌سابقه رئیس‌جمهور فرانسه علیه پوتین؛ شک ندارم حمله می‌کند!

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص هدف قرار گرفتن المپیک پاریس توسط روسیه هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه در افتتاحیه یک سالن ورزش‌های آبی برای بازی‌های المپیک پاریس گفت شکی ندارد که روسیه با «بدخواهی» بازی‌های المپیک را که در تابستان امسال برگزار می‌شود، هدف قرار خواهد داد. او در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا فکر می‌کند روسیه تلاش خواهد کرد المپیک را هدف قرار دهد، گفت: من در این باره هیچ شکی ندارم؛ به‌ویژه با توجه به اطلاعات به دست آمده!

رویترز در گزارشی مدعی شد یکی از دستیاران مکرون که خواسته نامش فاش نشود، از گفتن این‌که آیا رئیس‌جمهور فرانسه به اطلاعاتی خاص اشاره می‌کند، گفت: تحرکاتی از سوی روسیه وجود دارد که چندین ماه شاهد آن هستیم.

اظهارات اخیر ماکرون، صریح‌ترین سخنان او تاکنون درباره احتمال وجود تهدیدهای خارجی علیه امنیت بازی‌های المپیک است.

بازی‌های المپیک پاریس در حالی برگزار می‌شود که از یک‌سو جنگ روسیه در اوکراین و از سوی دیگر درگیری اسرائیل با حماس در غزه در جریان است. امانوئل ماکرون در ماه‌های اخیر موضع سخت‌تری علیه روسیه گرفته و تاکید کرده است که مسکو باید در این جنگ شکست بخورد. او حتی احتمال اعزام نیروهای اروپایی به اوکراین را رد نکرده؛ با این وجود به صراحت اعلام کرده است که فرانسه قصدی برای ایجاد خصومت علیه روسیه ندارد.

۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۲
کد خبر: 54043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha