پخش زنده لیگ قهرمانان اروپا ؛ اتلتیکومادرید - دورتموند امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۲۲:۳۰ + لینک

تیم‌های اتلتیکومادرید و دورتموند امشب از سری مسابقات مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های اتلتیکومادرید و دورتموند از سری مسابقات مرحله یک چهارم نهایی در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می‌روند.

شما می توانید از طریق لینک زیر به تماشای این بازی بپردازید:

لینک پخش زنده بازی اتلتیکومادرید و دورتموند از شبکه ورزش سیما

عیار تیم تحت هدایت دیگو سیمئونه در این فصل رقابت‌های اروپایی، پس از حذف اینتر از گردونه مسابقات مشخص شد و تیمی که قهرمان بلامنازع سری آ فوتبال ایتالیا و نایب قهرمان اروپا را به خانه فرستاده، امشب برای غلبه بر دورتموند تلاش خواهد کرد.
لیگ قهرمانان اروپا
دور رفت مرحله یک چهارم نهایی

اتلتیکو مادرید – دورتموند

چهارشنبه ۲۲ فروردین
ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران
استادیوم متروپولیتانو
داور: مارکو گویدا (ایتالیا)
دورتموند پس از غلبه بر آیندهوون به این مرحله مسابقات رسیده اما برای پا فراتر گذاشتن از جمع ۸ تیم برتر اروپا، مسیر سختی مقابل روخی بلانکوس پیش رو دارد.

دومین خط حمله برتر لیگ قهرمانان

دورتموند امشب باید به مصاف تیمی برود که تحت هدایت دیگو سیمئونه در بازی‌های خانگی مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا، چه به میزبانی متروپولیتانو و چه به میزبانی ویسنته کالدرون، شکستی را متحمل نشده و ۱۰ پیروزی خانگی علاوه بر ۶ تساوی کسب کرده است.
تیم سیمئونه در چنین دیدارهایی ۱۲ کلین‌شیت داشته و تنها ۴ تیم موفق به گلزنی به اتلتیکو در یک دیدار از ادوار حذفی لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی استادیوم خانگی‌اش شده‌اند. تیمی که اگرچه در فرهنگ عامه فوتبال به نمایش بازی‌های تدافعی مشهور است اما در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا ۱۹ گل زده و دومین خط حمله برتر مسابقات پس از منچسترسیتی (۲۴) را در اختیار دارد.

تماشایی مثل اتلتی

۱۹ گل اتلتی در این مسابقات از مجموع شوت‌ها با امید گل ۱۲.۸ به دست آمده و نمایش بیش از سطح انتظار به عدد ۶.۳+، بهترین آمار در میان تیم‌های اروپایی از این نظر بوده است. ستارگان خط حمله اتلتی در مسیر این عملکرد درخشان، آنتوان گریزمان (۶ گل از امید گل ۴.۲) و آلوارو موراتا (۵ گل از امید گل ۳.۶) بوده‌اند و ستاره فرانسوی، رکورددار گلزنی با پیراهن اتلتیکومادرید در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست.
 پخش زنده لیگ قهرمانان اروپا، بازی اتلتیکومادرید - دورتموند امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۲۲:۳۰ + لینک
گریزمان امیدوار است رکورد بهترین عملکرد گلزنی‌اش در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن این تیم را بشکند و در شرایطی که تا به این مقطع ۵ گل به ثمر رسانده، مصاف با دورتموند بهترین فرصت برای اوست تا از رکورد ۷ گل زده در فصل ۱۶-۲۰۱۵ عبور کند؛ وقتی اتلتیکومادرید با تکیه بر درخشش ستاره فرانسوی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرد.

مقاومت مقابل زوج گریزمان و موراتا

پیش‌بینی می‌شود بار دیگر آلوارو موراتا به‌عنوان زوج گریزمان، جلوتر از ممفیس دپای در بازی مقابل دورتموند حاضر باشد و این مصاف، مجالی برای اعاده حیثیت اروپایی ۲ تیمی است که کسب سهمیه‌شان برای فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا باتوجه به عملکرد در لیگ داخلی تضمین شده نیست.
دورتموند اگرچه در بازی مرحله قبل ابتدا به میزبانی استادیوم رقیب با نتیجه تساوی بدرقه شد اما در سیگنال ایدونا پارک، پیروزی در بازی دور برگشت خانگی را به دیوار زرد هدیه داد تا امشب برای تجربه نخستین یک‌چهارم نهایی پس از فصل ۱۷-۲۰۱۶ لحظه‌شماری کند.

کوبل، بهترین سنگربان لیگ قهرمانان

زنبورها آخرین بار سال ۲۰۱۷ در این مرحله حاضر بودند و در نهایت موناکو رویای تجربه نخستین نیمه‌نهایی پس از فصل نایب قهرمانی ۱۳-۲۰۱۲ را بر باد داد. گرگور کوبل، سنگربان دورتموند نقش اول تیمش برای رسیدن به این مرحله پس از ۷ سال بود و در دیدار مقابل آیندهوون، ۷ مهار تاثیر گذار داشت.
با نگاهی از دریچه آمار به عملکرد دروازه‌بان‌ها در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، می‌توان گواهی داد این سنگربان مستعد نسبت به سایر دروازه‌بان‌های اروپایی از گل‌های بیشتری جلوگیری کرده است و درحالی تنها ۴ گل دریافت کرده که امید گل حریفان مقابل دروازه او پس از شوتزنی ۸.۹ بوده. به عبارت درست‌تر، کوبل کمتر از نیمی از گل‌های دریافتی مورد انتظار را در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرده است.
 پخش زنده لیگ قهرمانان اروپا، بازی اتلتیکومادرید - دورتموند امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۲۲:۳۰ + لینک
در فاز تهاجمی، دورتموند قادر نخواهد بود از دونیل مالن بهره‌مند شود. او در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا از نظر حمل توپ منتهی به شوتزنی در چارچوب دروازه حریفان (۱۱)، سومین بازیکن برتر مسابقات بوده و تنها رودریگو (۱۴) و کیلیان امباپه (۱۲) را بالاتر از خود می‌بیند.
انتظار می‌رود کریم عدیمی جایگزین مالن در خط حمله تیم میهمان در دیدار امشب باشد. او هم مهره جوان و قابل اتکایی است. کریم در ۳ دیدار اخیر تیمش، ۲ گل وارد دروازه تیم‌های میلان و پاری‌سن‌ژرمن کرده.

پیش‌تازان پرسینگ خستگی ناپذیر

مصاف امشب دورتموند و اتلتیکومادرید، مصاف ۲ تیمی است که سبک بازی دلخواهشان در فصل جاری مسابقات مشابه بوده. دورتموند از نظر ایجاد فشار بر فاز تدافعی حریفان بهترین و پرتلاش‌ترین تیم از میان تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی (۳۶۸) نام گرفته و اتلتیکو مادرید رتبه دوم را در اختیار دارد و آمارش عدد ۳۴۲ را نشان می‌دهد.
باید دید امشب کدام یک از تیم‌ها نسبت به پیاده کردن استراتژی‌هایشان، محطاطانه‌تر عمل خواهند کرد و فرصت پرسینگ را بیش از دیگری به حریف می‌دهند.

هفتمین مصاف اروپایی

دیدار امشب، هفتمین مصاف اتلتیکو و دورتموند در مسابقات معتبر اروپایی خواهد بود. دورتموند در شرایطی که ۳ دیدار ابتدایی‌اش مقابل این حریف را بدون تجربه پیروزی و با تحمل ۲ شکست پشت سر گذاشته بود در ۳ دیدار اخیر تنها یک بار طعم شکست را چشیده و ۲ پیروزی را جشن گرفته است.
هر ۳ پیروزی دورتموند مقابل اتلتیکو مادرید در این مسابقات با کلین‌شیت همراه بوده و آخرین مصاف ۲ تیم در لیگ قهرمانان اروپا، به دور گروهی فصل ۱۹-۲۰۱۸ بازمی‌گردد. دورتموند پس از تجربه پیروزی ۴ بر صفر در خانه‌اش در بازی برگشت با ۲ گل شکست خورد اما به عنوان تیم صدرنشین، جلوتر از حریف اسپانیایی به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات رسید.

وحشت اسپانیایی برای تیم‌های آلمانی

دورتموند ۲ بازی اخیرش در خانه تیم‌های اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی پشت سر گذاشته و اگرچه هر ۲ پیروزی مقابل سویا به دست آمده اما اهالی وستفالن، پیش از این از ۱۶ سفرشان به مقصد اسپانیا تنها یک پیروزی به ارمغان آورده و در ۱۰ دیدار، متحمل شکست شده بودند.
در سال‌های اخیر، تیم‌های اسپانیایی همواره دست بالاتر را نسبت به حریفان آلمانی در لیگ قهرمانان اروپا داشته‌اند و از فصل ۱۴-۲۰۱۳ تاکنون، ۱۵ دیدار در ادوار حذفی رفت و برگشت لیگ قهرمانان اروپا میان تیم‌های اسپانیایی و آلمانی برگزار شده و اسپانیایی‌ها از ۱۳ دیدار سربلند بیرون آمده. آنها نرخ پیروزی ۸۷ درصد مقابل رقبای آلمانی داشته‌اند.

طلسم ۲۷ ساله پیروزی خارج از خانه

همچنین اتلتیکومادرید در ۳۳ بازی خانگی اخیرش از چارچوب تمامی رقابت‌ها تنها ۲ بار شکست را پذیرفته و ۲۶ بار پیروز شده است. هر ۲ شکست خانگی این تیم در ۵ دیدار خانگی اخیر روخی بلانکوس به ثبت رسیده و یک بار بیلبائو در ماه فوریه خانه اتلتی را دست پر ترک کرد و دیگر تیم پیروز در متروپولیتانو، آخرین تیمی بوده که به این استادیوم سفر کرده؛ بارسلونای تحت هدایت ژاوی!
از طرف مقابل دورتموند در ۹ دیدار اخیر خارج از خانه‌اش در تمامی رقابت‌ها، شکست‌ناپذیر بوده و ۵ پیروزی به دست آورده که آخرین شکست خارج از خانه شاگردان ترزیچ به دسامبر سال گذشته بازمی‌گردد. ضمن اینکه آخرین پیروزی خارج از خانه دورتموند در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، مارس ۱۹۹۷ رقم خورد و این تیم موفق به شکست دادن اوسر در خانه‌اش شد. از آن مدت تاکنون، دورتموند در ۵ دیدار خارج از خانه مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و نتیجه دیدارهایش ۲ تساوی و ۳ شکست بوده است.
تیم آلمانی در ۱۰ دیدار اخیر خارج از خانه‌اش در ادوار حذفی لیگ قهرمانان اروپا تنها یک پیروزی به چنگ آورده و از طرف مقابل، ۸ بار شکست را پذیرفته است.

۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۲
کد خبر: 54228

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha