آمریکا مایل به درگیر کردن خود در جنگ منطقه ای نیست/اسرائیل ظرفیت درگیر شدن در جنگ دیگری را ندارد/مناطق اشغالی یک هشتادم خاک ایران است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: دور از انتظار نبود که کشورهای غربی به صورت یک جانبه حمله مشروع ایران به اسرائیل را محکوم کنند در حالی که همین کشورها حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و شهادت فرماندهان ایرانی در دمشق را محکوم نکردند. بنابراین پر واضح است که تک جانبه گرایی کشورهای غربی زمینه ساز افزایش تنش و جنگ در جهان و ظلم بیشتر به ملتهای مظلوم است.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد میر قاسم مومنی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت وگو با رادار اقتصاد در خصوص مشروع بودن حمله نظامی جمهوری اسلامی به مراکزی در اسرائیل به این موضوع اشاره کرد که ایران در طی بیش از چهل سال گذشته در شروع هیچ جنگی پیشگام نبوده، گفت: دنیا در طی بیش از چهل سال گذشته به عینه شاهد این موضوع بوده که جمهوری اسلامی ایران کلید آغاز جنگی را در منطقه نزده است بنابراین حمله نظامی از سوی ایران مسبوق به سابقه نیست، بلکه این بار حمله به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی پاسخی مشروع به جنایت های اسرائیل در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق بود.

وی در ادامه بحث خاطر نشان شد: با اینکه کشورهای غربی و اسرائیل ایران را همواره متهم به حمایت از گروه های نیابتی خود کرده اند مبنی بر اینکه از این طریق از کشورهای عراق، سوریه و یمن به مواضع آنها حمله می کند اما حمله اخیر ایران از خاک خود به اسرائیل موضوعی بسیار مهم است و نشان دهنده اهمیت موضوع در این خصوص است که جمهوری اسلامی ایران در موضوع عبور از خط قرمزهای خود با هیچ کشوری کمترین تعارفی ندارد و برای حفظ خطوط قرمز خود می جنگد.

میر قاسم مومنی در ادامه بحث در خصوص توصیه های آمریکا به اسرائیل مبنی بر عدم حمله به ایران گفت: آمریکا نگران گسترش جنگ در منطقه و آسیب ها و تبعاتی است که در صورت تداوم جنگ متوجه پایگاه های نظامی خود در حوزه خلیج فارس و خاورمیانه می شود به این خاطر به اسرائیل توصیه کرده که اقدام متقابلی انجام ندهد و در موضوع جنگ با ایران از اسرائیل حمایت نمی کند.

وی در این باره توضیح داد: آمریکا مایل به درگیر کردن خود در جنگ منطقه ای نیست و تمایلی ندارد سربازان و منافع خود را به دلیل جنگ طلبی نتانیاهو از دست بدهد به همین خاطر اگر سران رژیم صهیونیستی درست بیاندیشند و عواقب گسترش جنگ را در نظر بگیرند نباید اقدام متقابلی علیه ایران صورت دهند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی توضیح داد: هر گونه حمله و ایجاد تنش از سوی اسرائیل با پاسخ محکمی از ایران مواجه می شود، ضمن اینکه آمریکایی ها به خوبی می دانند اسرائیل ظرفیت درگیر شدن در جنگ دیگری را ندارد چرا که مناطق اشغالی یک هشتادم خاک ایران است بنابراین اسرائیل ظرفیت و توان بالایی برای مقاومت در برابر جنگی طولانی و فرسایشی با ایران را ندارد.

میر قاسم مومنی معتقد است: با توجه به وجود نقاط کور بسیار زیاد در اسرائیل، ایران با صدمه زدن به آنها می تواند خسارت بسیار هنگفتی به اسرائیل تحمیل کند و اهتمام به توانمندی های بسیار بالای ایران در هجمه سنگین نظامی به اسرائیل، بعید به نظر می رسد رژیم کودک کش اقدامی نظامی علیه ایران صورت دهد، مگر اینکه برای پاسخ دادن به افکار عمومی جنگ طلب و تندروی اسرائیلی اقدامی محدود را در دستور کار خود قرار دهد.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در خصوص نتایج نشست برگزار شده در شورای امنیت سازمان ملل گفت: متاسفانه رفتارها و معیار های دو گانه سازمان ملل در قبال کشورها مسبوق به سابقه است. سازمان های بین المللی همواره تحت تسلط قدرتهای بزرگ بوده اند و نشان داده اند با لابی گری های مختلفی در راستای حفظ منافع قدرت های بزرگ تصمیم گیری کرده اند.

وی در این باره توضیح داد و گفت: دور از انتظار نبود که کشورهای غربی به صورت یک جانبه حمله مشروع ایران به اسرائیل را محکوم کنند در حالی که همین کشورها حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و شهادت فرماندهان ایرانی در دمشق را محکوم نکردند حتی دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن عدم محکومیت اسرائیل در جلسه مرتبط با ایران حاضر نشد، بنابراین پر واضح است که تک جانبه گرایی کشورهای غربی زمینه ساز افزایش تنش و جنگ در جهان و ظلم بیشتر به ملتهای مظلوم است.

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵
کد خبر: 54420

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha