مدیرعامل دیوار: دستگاه‌های دولتی می‌خواهند تقصیر کم‌کاری خود را گردن پلتفرم‌ها بیندازند

، مدیرعامل دیوار در واکنش به این صحبت‌ها، نسبت به این موضع وزارت راه و شهرسازی که صرفا روی مسئله مسدودسازی تاکید می‌کند، ابراز تعجب کرده و می‌گوید: «ما ۷ماه است به تعهدات‌مان عمل کردیم و هر کاربری در فرآیند ثبت آگهی ملک می‌تواند درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان را ببیند».

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مدیرکل دفتر اقتصاد و مسکن به پلتفرم‌های دیوار و شیپور در خصوص احراز هویت کاربران بخش مسکن هشدار داد در صورتی که این دو پلتفرم وب‌سرویس احراز هویت را در بخش املاک خود راه‌اندازی نکنند، با مسدودشدن این بخش از پلتفرم خود مواجه خواهند شد. ابوالفضل نوروزی با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور بیان کرد: «بعضا دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلا وجود خارجی ندارند، در این سکوها آگهی می‌کنند».

به گزارش کارنگ، مدیرعامل دیوار در واکنش به این صحبت‌ها، نسبت به این موضع وزارت راه و شهرسازی که صرفا روی مسئله مسدودسازی تاکید می‌کند، ابراز تعجب کرده و می‌گوید: «ما ۷ماه است به تعهدات‌مان عمل کردیم و هر کاربری در فرآیند ثبت آگهی ملک می‌تواند درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان را ببیند».

به گفته اشکان آرمندهی، دیوار از ۱۸ مهر ۱۴۰۲ به سامانه املاک و اسکان وصل شده و در فرآیند ثبت آگهی، هر کاربری که بخواهد آگهی ملک منتشر کند، امکان استفاده از این سامانه و دریافت نشان تطبیق کد ملی با کد پستی را دارد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان می‌کند: «مشکل اینجاست که دوستان وزارت راه و شهرسازی چندین ماه است روی یک موضوع سلیقه‌ای درباره محل قرار گرفتن دکمه ورود به این سامانه بدون در نظر گرفتن استانداردهای طراحی رابط کاربری متوقف شده‌اند». در جلسه‌ای که ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، برای پلتفرم‌ها تعهد ایجاد درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان تعیین شد که آرمندهی مدعی است در کوتاه‌ترین زمان ممکن دیوار به این تعهدها عمل کرده اما در همین جلسه برای وزارت راه و شهرسازی هم تعهداتی تعیین شد که تاکنون به آن عمل نشده است. از جمله تعهدات وزارتخانه این بود که اگر شخصی غیر از مالک، قصد آگهی ملکی را داشت، تنها در صورتی مجاز به انتشار آگهی است که کد ملی و شماره همراه مالک را هنگام ثبت آگهی در سکو وارد کند و پس از تایید مالک اجازه انتشار آگهی داده شود. مدیرعامل دیوار ضمن بیان این موضوع ادامه می‌دهد: «پیاده‌سازی این موضوع از وظایف وزارت راه و شهرسازی است ولی تاکنون برای مشخص کردن این فرآیند هیچ اقدامی نشده است».

اشکان آرمندهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان می‌کند: «ما به این وضعیت تکراری عادت کرده‌ایم، چون از سال ۹۸ دستگاه‌هایی که در انجام وظایف خود کم‌کاری می‌کنند هر سال در همین فصل که پیک جابه‌جایی مستاجران است، به دلیل انتقادات و نارضایتی‌ها صرفا می‌خواهند تقصیر را به گردن پلتفرم‌ها بیندازند. چند سال می‌گفتند قیمت‌ها از روی سایت برداشته شود، یک سال حکم به تعلیق دادند و حالا هم از مسدودسازی می‌گویند». چالش بین این دو پلتفرم درج آگهی و رگولاتور بی‌سابقه نیست. تابستان ۱۴۰۲ دیوار و شیپور در ردیف متهمان ایجاد تورم در بازار خودرو و مسکن قرار گرفته بودند. دلیل این اتهام عدم نظارت پلتفرم‌های درج آگهی بر قیمت خودرو و ملک بیان شده بود و این دو پلتفرم با خطر تعلیق مواجه شده بودند.

پلتفرم دیوار برای ثبت آگهی املاک از کاربران خود درخواست کد پستی و کد ملی دارد اما ثبت آن را برای کاربران خود الزامی نکرده است. اما پلتفرم شیپور برای درج آگهی املاک از کاربران خود هیچ‌کدام از این موارد را درخواست نمی‌کند.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۸
کد خبر: 55112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha