ده موبایل پرفروش جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟ + نمودار

دو شرکت اپل و سامسونگ، ده موبایل اول پرفروش جهان در سال ۲۰۲۴ را در اختیار دارند و در این میان چهار موبایل نخست در اختیار برند اپل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس گزارش جدید کانترپوینت جایگاه ده موبایل نخست پرفروش بازار جهانی در سال ۲۰۲۴ با سال گذشته تفاوتی نکرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که گوشی‌های گرانقیمت اپل علیرغم افزایش ۲۴ درصدی قیمت نسبت به سال قبل، همچنان از استقبال خوبی بین کاربران جهانی برخوردارند.

دیگر نکته این گزارش این است که گوشی‌های هوشمند بزرگتر همچنان بیشترین خواهان را بین کاربران دارند.

ده موبایل پرفروش جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟ + نمودار

در میان گوشی‌های پرفروش، گلکسی اس۲۴ الترا از عملکرد فروش خوبی برخوردار است و در همین حال سامسونگ جایگاه اپل را از نظر تعداد گوشی‌های فروخته شده هم تصاحب کرده است.

معایب انتخاب گوشیهای بزرگتر، بهتر و گران‌تر برای شرکتها این است که کاربران آن را برای مدت طولانی‌تری نگاه می‌دارند و به سرعت ارتقاء نمی‌دهند. برای اپل، سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این به معنای کمتر شدن فروش سالانه است در حالی که هزینه تولید به ازای هر واحد گوشی افزایش پیدا می‌کند.

با این حال در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ بالاترین درآمد فروش گوشی‌های هوشمند به دست آمد و این بازار حدود ۶ درصد رشد کرد. تعداد گوشی‌های فروخته شده در جهان در این فصل به ۳۰۰ میلیون دستگاه می رسد.

نگاهی به لیست پرفروشترین گوشی‌های بازار نشان می‌دهد گوشی‌های ارزان‌تر هم در این لیست هستند از جمله آیفون ۱۴ که چهارمین گوشی پرفروش جهان است. همچنین گلکسی A34، گلکسی A54 و گلکسی A15 5G در کنار سری‌های اس ۲۴ و اس ۲۴ اُلترا در جدول ده گوشی پرفروش جهان قرار دارند.

اپل در حالی هنوز نیمی از ده گوشی نخست پرفروش جهان را در اختیار دارد که کاهش رشد درآمدی آن باعث افت ارزش سهام و نگرانی سرمایه‌گذاران شده است. دو روز قبل وارن بافت در مجمع عمومی برکشایر هتوی اعلام کرد که این سهامدار بزرگ اپل، سهامی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار را فروخته است. هرچند این سرمایه‌گذار مشهور اعلام کرد که همچنان سهام قابل توجهی را در اپل نگاه خواهد داشت.

عملکرد اپل همچنین اخیرا در بازار چین با افت قابل توجهی روبه رو شده و این شرکت سهم قابل توجهی را به هواوی و آنر داده است.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 55161
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha