چرا آمریکا اصرار به آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی دارد؟/ برگ برنده دست حماس، اسرای اسرائیلی است/ آمریکا می‌داند حماس طرف هوشمندی است که فریب نمی‌خورد

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: تمام آنچه به عنوان آتش بس توسط آمریکا و اسرائیل مطرح می شود همه نقشه و سناریوی جنگی آمریکا و سازمان های اطلاعاتی و تروریستی اسرائیل است. با اینکه کشورهای غربی تلویحا کشتار مردم غزه و رفح را محکوم کرده اند اما از آن سو صهیونیست‌ها در حال قتل عام مردم هستند .

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مصیب نعیمی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص طرح ارائه شده از سوی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر طرح آتش بس مورد نظر اسرائیل به جزییات این طرح پرداخت و گفت: پیش از اینکه در خصوص جزییات این طرح سخنی بگویم، لازم به ذکر است که اسرائیل در هیچ زمینه‌ای قابل اعتماد نیست چرا که آمریکا و اسرائیل نشان داده اند به توافقات بین المللی پایبند نیستند و هر جا به نفع آنها نباشد بدترین ضربه ها را به طرف مقابل وارد می کنند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: بایدن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و به عنوان عامل صهیونیست ها درآمریکا برای آتش بس البته به نفع رژیم صهیونیستی تلاش می کند نه به خاطر نگرانی از روند رو به رشد جنایت نتانیاهو در فلسطین اشغالی.

مصیب نعیمی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه معتقد است: صهیونیست‌ها، بایدن را وارد این بازی کردند شاید با واسطه گری بایدن بتوانند فلسطینی‌ها را وادار به آتش بس کنند اما مساله حائز اهمیت این است که روند آتش بس مورد نظر شفاف نیست و بسیار مبهم است.

وی در این باره بیشتر توضیح داد و گفت: در ابتدای امر از آتش بس شش هفته ای و سپس شش ماهه یاد شده اما صهیونیست ها زیر هر توافقی می زنند ضمن اینکه اگر بنا به هر دلیلی خواهان تداوم آتش بس نباشند می گویند طرح بایدن بوده نه اسرائیل، بنابراین بدان پایبند نخواهند ماند.

مصیب نعیمی معتقد است: طرح های آمریکایی – اسرائیلی که مطرح می شود تقسیم نقشی ببین آمریکا و رژیم صهیونیستی است. با اینکه آمریکا بارها ادعا کرده خواهان توقف جنگ و آتش بس بین حماس و اسرائیل است اما صهیونیست ها خاطر نشان کرده اند موافق صلح نیستند و بارها صهیونیست ها خواهان آتش بس بوده اند که آمریکا آن را نپذیرفته است.

وی دراین باره بیان داشت: آمریکا و اسرائیل خواهان صلح پایداری نیستند بلکه بیشتر به دنبال آزادی گروگان های خود هستند تا بعد از آن غزه و اراضی اشغالی را زیر آتش خود قرار دهند.

وی درباره برخی شروط آتش بس مطرح شده از سوی رئیس جمهور آمریکا گفت: به عنوان مثال گفته شده صهیونیست ها از مناطق مسکونی در غزه خارج می شوند اما در غزه باقی می مانند. این گفته ها نشان می دهد آنها فقط به دنبال فریب کاری سیاسی هستند نه دست یافتن به یک آتش بس پایدار.

وی در این باره بیان داشت: صهیونیست ها و آمریکایی ها می گویند بازسازی غزه را در مرحله بعدی در دستور بررسی قرار می دهند. این موارد یک به یک نشان می دهد فقط به فکر آزادی گروگان های خود هستند در حالی که برگ برنده دست حماس، اسرای اسرائیلی است بنابراین تحقق خواست آمریکا و آزادی گروگان ها یعنی باز کردن مسیر برای سوء استفاده صهیونیست ها از این مسیر، مسیری که سراسر فریب است.

وی درخصوص شرایط مورد نظر حماس نیز گفت: به رغم اینکه حماس از آتش بس استقبال کرده و آن را مثبت ارزیابی کرده است اما قطعاً شرایط و تضمین‌ها را در مرحله اجرا باید به گونه ای بخواهد که نسبت به عدم سوء استفاده اسرائیل وآمریکا مطمئن شود. قطع به یقین حماس از همبستگی، وابستگی و تقسیم نقش بین صهیونیست‌ها و آمریکا مطلع است و آمریکا می داند حماس طرف هوشمندی است که فریب نمی خورد.

وی در این باره گفت: حماس می داند آمریکا و اسرائیل به دنبال آزادی اسرا هستند تا بعد از آن تنش های دیگری را به بدترین و فجیع ترین شکل ممکن با حملات گسترده ای رقم بزنند، بنابراین بعید به نظر می رسد حماس پیشنهادات اسرائیل را بپذیرد.

مصیب نعیمی یادآور شد: اسرائیل فقط به کشتار مردم فلسطین فکر می کند نمونه های اعمال جنایتکارانه اسرائیل را بارها دیده ایم. مردم غزه را به رفح هدایت کرد، رفح یک منطقه کوچکی در جنوب غزه است با اینکه آمریکایی‌ها گفتند اسرائیل به رفح حمله نمی کند اما شاهد حملات خونین اسرائیل به رفح بودیم.

وی در این باره توضیح داد: تمام آنچه به عنوان آتش بس توسط آمریکا و اسرائیل مطرح می شود همه نقشه و سناریوی جنگی آمریکا و سازمان های اطلاعاتی و تروریستی اسرائیل است. با اینکه کشورهای غربی تلویحا کشتار مردم غزه و رفح را محکوم کرده اند اما از آن سو صهیونیست‌ها در حال قتل عام مردم هستند .

مصیب نعیمی یادآور شد: هر روز صدها کودک و زن و افراد بی‌پناه زیر آتش اسرائیل کشته می شوند بنابراین آنچه تحت عنوان صلح و آتش بس عنوان می شود یک فریب، نیرنگ و نفاق آشکاری است که درسیاست غرب و اسرائیل نهفته است.

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 56169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha