شروع طوفانی میزبان در بازی افتتاحیه ؛ آلمان ۵ - اسکاتلند ۱ + فیلم خلاصه بازی

نخستین مسابقه هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا با برتری پنج بر یک آلمان میزبان برابر اسکاتلند به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آلمان در این دیدار کاملا برتر از حریف بود و در نیمه نخست سه گل به ثمر رساند و با توجه به اینکه اسکاتلند در دقایق پایانی نیمه اول یک بازیکن اخراجی داشت، شانسی برای بازگشت نداشت و برتری آلمان‌ها در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و در نهایت به یک برتری پرگل رسیدند.

فیلم خلاصه بازی آلمان ۵ - اسکاتلند ۱

آلمان بازی را با حضور پرتعداد تماشاگرانش خیلی خوب آغاز کرد و اولین حمله توسط فلوریان ویرتز رقم خورد که در دقیقه ۲ به سمت دروازه ضربه زد اما آفساید او اعلام شد.

2043645

فشار آلمان در زمین حریف حفظ شد و آن‌ها بازی را در کنترل داشتند که خیلی زود به گل رسیدند. در دقیقه ۱۰ پس از ارسال تونی کروس، یوشوا کیمیش توپ را کنترل کرد و با پاس عرضی برای ویرتز موقعیت ساخت که او با ضربه پای راست با وجود واکنش دروازه‌بان حریف، توپ را به گل تبدیل کرد.

آلمان برای رسیدن به گل دوم زمان زیادی را سپری نکرد و به زودی در دقیقه ۲۰ به دومین گل رسید. کای هاورتز پاس رو به جلوی ایلکای گوندوگان را پس از کنترل در محوطه جریمه به جمال موسیالا رساند و ضربه پرقدرت او دور از دستان آنگس گان به گل تبدیل شد.

2043647

در دقیقه ۲۵ سقوط جمال موسیالا در نزدیکی محوطه جریمه مشکوک به پنالتی بود که با بررسی VAR مشخص شد ضربه ایستگاهی نزدیک به محوطه جریمه به سود آلمان اعلام می‌شود. این ضربه توسط هاورتز به سمت دروازه فرستاد شد که دروازه‌بان اسکاتلند به خوبی آن را مهار کرد.

اسکاتلند تلاش زیادی داشت تا از پرس آلمان خارج شد و حملات خطرناکی را شکل بدهد اما در این امر موفق نبود تا پس از چند تلاش، در نهایت این آلمان باشد که به گل سوم می‌رسد!

در دقیقه ۴۴ پورتئوس با خطای خطرناک گوندوگان را در محوطه جریمه سرنگون کرد که پس از بررسی کمک داور ویدیویی و تصمیم داور، پنالتی به سود آلمان اعلام شد. در دقیقه ۴۵+۱ این سریع پنالتی توسط هاورتز به گل تبدیل شد.

2043648

اسکاتلند بازی را در نیمه دوم کمی بهتر از ۴۵ دقیقه نخست آغاز کرد اما اولین موقعیت جدی توسط آنتونیو رودیگر شکل گرفت که در دقیقه ۵۱ شوت خطرناک او توسط دروازه‌بان مهار شد.


در دقیقه ۵۸ ویرتز فرصت خوبی داشت که دومین گل خود را به ثمر برساند اما ضربه او روی ارسال به محوطه جریمه با اختلاف بسیار زیاد به بیرون رفت. لروی سانه و نیکلاس فولکروگ در میان حملات آلمان در دقیقه ۶۳ وارد زمین شدند تا قدرت خط حمله این تیم را دوچندان کنند.

2043649

فولکروگ خیلی زود اثر خودش در بازی را بجا گذاشت و در دقیقه ۷۰ موفق شد توپ سرگردان در محوطه جریمه را با ضربه والی به گل چهارم آلمان تبدیل کند.

آلمان بازی را بسیار خوب مدیریت می‌کرد و اجازه حمله به اسکاتلند نمی‌داد که در دقیقه ۸۰ فولکروگ موفق شد با وجود مقاومت دروازه‌بان یک گل دیگر هم بزند اما پرچم کمک داور بالا رفت و این گل مردود اعلام شد.

در دقیقه ۸۹ اسکاتلند به یک گل عجیب رسید. ارسال ضربه ایستگاهی به محوطه جریمه آلمان با ضربه سر مک‌کنا همراه شد و رودیگر که به سمت دروازه آلمان در حال چرخش بود با ضربه سر مانوئل نویر را غافلگیر کرد و گل به خودی زد.

2043650

گل به خودی مدافع رئال مادرید، آخرین گل این بازی پرماجرا نبود و امره جان که چند دقیقه از حضورش به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب آلمان می‌گذشت هم موفق به گلزنی شد.

2043651

جان در نزدیکی محوطه جریمه پاس گوندوگان را دریافت کرد و با ضربه فنی پای راست توپ را دور از دستان گان به گل پنجم آلمان تبدیل کرد تا شروع طوفانی میزبان یورو را تکمیل کند.

ترکیب آلمان: مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، جاناتان تاه، یوشوا کیمیش، کای هاورتز، تونی کروس، جمال موسیالا، فلوریان ویرتز، ماکسیمیلیان میتلشتاد، ایلکای گوندوگان، رابرت آندریش

2043572

2043599

ترکیب اسکاتلند: آنگس گان، آنتونی رالستون، اندی رابرتسون، اسکات مک تامینی، کیه‌ران تیرنی، جان مک‌گین، کارون مک‌گرگور، چِه آدامز، رایان کریستی، جک هندری و رایان پرتئوس

2043573

2043600


بازی از دور نخست گروه A – یورو ۲۰۲۴
جمعه: ۲۵/۰۳/۱۴۰۳ ؛ ساعت: ۲۲:۳۰
ورزشگاه: آلیانس آرنا / ۷۵ هزار تماشاگر
گروه داوری: کلمنت تورپین / کمک‌ها: نیکولاس دانوس، بنجامین پیجس؛ داور چهارم: فرانسوا لتکسیه / داور VAR: جروم بریزارد

در حاشیه:

2043601

ژوزه مورینیو و الکس فرگوسن نیز در استادیوم آلیانس آرنا حضور داشتند و این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

2043602

جام قهرمانی توسط یورگن کلینزمن به استادیوم آورده شد.

2043603

تصویری از مراسم افتتاحیه یورو ۲۰۲۴

2043604

چفرین و اینفانتینو، روسای یوفا و فیفا نیز بازی را از نزدیک تماشا می‌کنند.

برنامه و نتایج کامل یورو ۲۰۲۴ به وقت ایران + لینک پخش زنده

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۱
کد خبر: 56489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha