دور پایانی مرحله گروهی / بخت مجارستان و اسکاتلند برای صعود ؛ یکشنبه ساعت ۲۲:۳۰ + لینک پخش زنده

اسکاتلند در صورت کسب پیروزی مقابل مجارستان به صعود امیدوار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با پایان دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا و در حالی که صعود ۳ تیم به جمع ۱۶ تیم نهایی مسابقات تاکنون قطعی شده است از امشب دور پایانی مرحله گروهی با انجام دیدارهای همزمان آغاز خواهد شد تا جدول رده‌بندی گروه‌ها تصویر نهایی تیم‌های صعود کرده و حذف شده‌اش را بشناسد.


اسکاتلند – مجارستان
یکشنبه ۳ تیر
ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران
استادیوم اشتوتگارت
داور: فاکوندو ته‌یو (آرژانتین)
در گروه نخست رقابت‌ها، پیش از این صعود آلمان قطعی شده اما اسکاتلند امیدوار به صعود است و سوئیس بیشترین شانس را برای ایستادن در رتبه دوم جدول رده‌بندی همزمان با شانس صدرنشینی دارد. صدالبته در این میان اگر اسکاتلند موفق به شکست مجارستانی شود که ثمره حضورش در ۲ بازی، ۲ شکست بوده، با توجه به نتیجه دیدار همزمان گروه (آلمان - سوئیس)، معادلات صعودش تغییر می‌کند.

لینک پخش زنده بازی اسکاتلند - مجارستان از ساعت ۲۲:۳۰

امید به صعود، تنها در صورت پیروزی

واضح اینجاست اسکاتلند بدون توجه به نتیجه دیدار همزمان در صورت کسب پیروزی در این دیدار امیدوار به صعود باقی خواهد ماند و تنها تفاوت در چگونگی ایستادنش در رتبه‌های دوم یا سوم جدول است. جدول رده‌بندی گروه پیش از آغاز دیدارهای همزمان به شرح ذیل شده:
۱- آلمان (۶ امتیاز – تفاضل ۶+)
۲- سوئیس (۴ امتیاز – تفاضل ۲+)
۳- اسکاتلند (یک امتیاز – تفاضل ۴-)
۴- مجارستان (بدون امتیاز – تفاضل ۴-)
برای صعود تیم‌ها به دور بعد در صورت برابر شدن امتیازات، ابتدا نتیجه دیدار رو در رو به‌عنوان اولویت در نظر گرفته خواهد شد و باتوجه به آنکه نتیجه مصاف سوئیس و اسکاتلند به جز تساوی نبوده، ماجرا به بررسی تفاضل گل خواهد کشید.

مجارستان کم‌امید اما به دنبال اعاده حیثیت

بنابراین اسکاتلند برای صعود به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات بدون اما و اگر و به‌عنوان تیم دوم گروه، باید امیدوار به برتری پرگل آلمان مقابل سوئیس باشد و خودش ضمن برتری مقابل مجارستان، تعداد گل مورد نیاز را وارد دروازه رقیب کند تا اختلاف ۶ گله، جبران شود.
مجارستان هم تحت هیچ شرایطی شانس ایستادن در رتبه دوم گروه را ندارد و در صورت برتری مقابل اسکاتلند در این دیدار در رتبه سوم خواهد ایستاد و شانس صعود را به سوئیس (حتی در صورت باخت مقابل آلمان) واگذار خواهد کرد. در این صورت مجارستان باید به انتظار تعیین تکلیف تیم‌های رتبه سوم گروه‌ها بماند و با این اوصاف، شانس اندکی برای صعود دارد.

اسکاتلند و رویای نخستین صعود تاریخ

امیدهای صعود اسکاتلند را اسکات مک‌تامینی، ستاره اول تیم ملی کشورش زنده نگه داشته که پس از طوفان در دور مقدماتی، تک گل تیم در مصاف با سوئیس را هم به ثمر رساند. از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، هافبک منچستریونایتد در ۱۰ دیدار ملی موفق شده ۸ گل به ثمر برساند و این میزان گل، از مجموع گل‌های کل بازیکنان تیم ملی اسکاتلند (۹) در این مدت تنها یک گل کمتر بوده است.
اسکات در تیم ملی اما هرگز نقش یک هافبک تدافعی ندارد و در ۱۸۰ دقیقه حضور تیم در این تورنمنت، ۴ شوت از مجموع ۱۳ شوت تیم را به سمت دروازه رقبا شلیک کرده و ۸ از مجموع ۲۷ لمس توپ تیم در محوطه جریمان حریفان به نام او بوده است. اسکات و هم‌تیمی‌ها امیدوارند علاوه بر کسب برتری مقابل مجارستان، نتیجه دلخواهشان در دیگر دیدارها هم به دست آید این تیم برای نخستین بار در تاریخ از دور گروهی صعود کنند.

بازی به ۳ در ارتش تارتان

امیدهای اسکاتلند برای کسب برتری در این دیدار، بسیار خواهد بود. تنها ۲ پیروزی اسکاتیش‌ها در مجموع ۱۱ دیدار آنها در جام ملت‌های اروپا از چارچوب دیدارهای هفته سوم دور گروهی به دست آمده. این تیم سال ۱۹۹۲ کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را شکست داد و دیگر پیروزی هم ۴ سال بعد مقابل سوئیس به چنگ آمد.
در طرف مقابل میدان اما تیم تحت هدایت مارکو روسی که یکی از اصلی‌ترین امیدهای شگفتی‌سازی در تورنمنت به حساب می‌آمد در ۸ دیدار اخیرش در جام ملت‌های اروپا طعم پیروزی را نچشیده و ۴ تساوی و ۴ شکست، ثمره حضور مجارستان در دیدارهای اخیر مسابقات بوده.

مجارستان پیروز نشود، رکورد خواهد شکست!

مجارستان به دنبال برتری مقابل اتریش در دیدار دور گروهی یورو ۲۰۱۶، راه و رسم پیروزی را به دست فراموشی سپرد و تنها تیم تاریخ مسابقات که روند ناکامی طولانی‌مدت بیشتری را در این مسابقات تجربه کرده، روسیه (با احتساب دوران حضور زیر پرچم کشورهای مستقل هم‌سود و اتحاد جماهیر شوروی) در فاصله سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۰ بوده. این تیم به مدت ۹ بازی متوالی، طعم کسب پیروزی را نچشید.
مجارستان در تورنمنت‌های معتبر همچنین با احتساب حضور در جام‌جهانی، تنها یک از ۱۷ بازی اخیر را با پیروزی مقابل حریفان اروپایی پشت سر گذاشته و ۱۱ بار شکست را پذیرفته است. آن تک پیروزی هم مقابل اتریش در یورو ۲۰۱۶ به دست آمده .

در جست‌وجوی زمان از دست رفته

تیمِ روسی صدالبته در این دوره مسابقات تیمِ دست و پا بسته‌ای نبوده و مقابل آلمان، مجارها ۱۱ شوت شلیک کردند.از سال ۲۰۱۲ و مصاف آلمان با هلند، هیچ تیمی سابقه نداشته از مرز ۱۱+ شوت مقابل دروازه ژرمن‌ها عبور کند. هلند در آن دوره مسابقات ۱۴ شوت به سمت دروازه تیم تحت هدایت یواخیم لوو شلیک کرد.
امیدهای مجارستان برای اعاده حیثیت مقابل اسکاتلند به ویلی اوربان و کاپیتان دومینیک سوبوسلای خواهد بود. اوربان در این دوره مسابقات بهترین بازیکن تیمش از نظر بازپس گیری توپ (۱۲)، ارسال پاس صحیح (۸۲) و اقدام به بازپس‌گیری توپ از مسیر تکل زنی (۶) بوده است.

سومین عملکرد با صددرصد شکست؟

در جمع بازیکنان مجارستان، تنها بارناباش وارگا (۱۶) موفق شده دوئل‌های بیشتری را نسبت به ویلی اوربان (۱۱) پیروز شود. مجارستان امیدوار است با تکیه بر درخشش ستارگانش مقابل اسکاتلند، برای سومین مرتبه در تاریخ هر ۳ یا ۲ دیدارش در مسابقات را با شکست پشت سر نگذارد.
پیش از این مجارستان سابقه داشته در یورو ۱۹۷۲ (آن دوره مسابقات شامل ۴ تیم بود و مجارستان مقابل شوروی شکست را پذیرفت و به دیدار رده‌بندی تبعید شد اما در آن دیدار هم موفق نشد مقابل بلژیک پیروز شود) و جام‌جهانی ۱۹۷۸ تورنمنت را با رکورد صددرصد شکست به اتمام برساند.

نخستین دیدار رسمی

این نخستین مصاف ۲ تیم در تورنمنت‌های معتبر خواهد بود و پیش از این هر ۹ دیدار در دیدارهای دوستانه بوده است. ۳ بار اسکاتلند به پیروزی رسیده، ۴ بار مجارستان برتری را به نام خود زده و در حالی که ۲ بازی هم مساوی شده در آخرین مصاف ۲ تیم، سال ۲۰۱۸ اسکاتلند پیروزی را تجربه کرده.

برنامه و نتایج کامل یورو ۲۰۲۴ به وقت ایران + لینک پخش زنده

۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 56823

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha